فراخوان کانون صنفی فرهنگیان گیلان در همراهی و حمایت از تجمع روز سه شنبه ۱۶ اسفند شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

تشکل صادر کننده:کانون صنفی فرهنگیان گیلان

تاریخ صدور:  ۱۴ اسفند ۱۴۰۱

به نام خداوند جان و خرد!

الملک یبقی مع الکفر و لایبقی مع الظلم

مردم شریف گیلان، معلمان گرامی و دانش آموزان آزادیخواه:

حدود شش ماه از قیام سراسری مردم ایران، با شعار
#زن_زندگی_آزادی می گذرد، قیامی که در آن با نقش کلیدی مدرسه، دختران و پسران دانش‌آموز و پیشرو بانگ حق طلبی خود را طنین انداز نمودند.
متاسفانه جان عزیز بیش از ۶۰ کودک و نوجوان به قتل رسیده، خود نشانگر پیشرویی نسل امروز ایران در خواسته‌های به حقی است که اقتدارگرایان واپس‌گرا انتقام خود را پس از ستاندن این جان‌های معصوم، با مسمومیت‌های زنجیره‌ای و پی در پی، آشکارتر و عیان‌تر ساختند.
در آستانه هشت مارس، روز جهانی زن و در امتداد گسترده‌تر مسمومیت سریالی دانش‌آموزان دختر در سراسر کشور،این واقعه تلخ و جانسوز، مؤید افکار متحجرانه، جهت تعطیلی مدارس و آموزش برای دختران است.
این بحران‌ها به طور خاص برای زنان و دختران‌مان‌، مضاعف است و همچون رویدادهای پیاپی و مخوفی نظیر اسیدپاشی و شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای به دختران، قتل‌های زنان و … موجب بی‌اعتمادی و خشم بیشتر جامعه شده‌ است. این بار مسمومیت دختران دانش‌آموز از قم آغاز و به صورت زنجیره‌ای در قریب ۹۰ مدرسه و ۱۵ شهر و بیش از ۱۱ استان تکرار شده است. روز شنبه ۱۳ اسفند دانش آموزان شهرهای
#لاهیجان و #املش و #رشت در برخی مدارس دخترانه دچار مسمومیت شدند که برخی از آن‌ها به بیمارستان منتقل شدند. این مسمومیت‌ها آسیب‌های جدی بر جسم و روان دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان وارد ساخته و به نگرانی ملّی تبدیل شده‌است.
جان فرزندانمان در خطر است.
#کانون_صنفی_فرهنگیان_گیلان، این اقدامات ارتجاعی و واپس گرایانه را به شدت محکوم می‌کند و اعلام می‌دارد دانش‌آموزان خطوط قرمز ما هستند و هر حرکتی در جهت هتک حرمت مدرسه و دانش‌آموزان، از جانب ما معلمان بی پاسخ نخواهد ماند.
از همین رو، باتوجه به فراخوان
#شورای_هماهنگی_تشکلهای_صنفی_فرهنگیان_ایران، از همه معلمان و دلسوزان دعوت می‌کنیم در کنار و همراه ما در تجمع روز سه شنبه، ۱۶ اسفند ساعت ۱۰ صبح در جلوی اداره کل آموزش و پرورش استان حضور یابند.

کانون صنفی فرهنگیان گیلان
۱۴ اسفند ۱۴۰۱

منبع

تصویر بیانیه