بیانیه انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی در محکومیت اتفاقات اخیر مدارس بویژه مسمومیت‌های سریالی

تشکل صادر کننده: انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی

تاریخ صدور:  ۱۲ اسفند ۱۴۰۱

هر دم درین باغ صدای تبری می‌آید!

ریاست دولت جمهوری اسلامی، ریاست دستگاه قضا، نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و کاربدستان نظام اداری بویژه آموزش و پرورش، مسئولیت شما درقبال مردم بویژه جوانان و نوجوانان و کودکان چیست؟

چطور میشود در این سرزمین هرجا و هرکس که نوایی گوش کند و نشاطی در او ایجاد گردد و تنی بجنباند سریعا دست بکار میشوید تا متنبه گردد و از کرده ابراز پشیمانی کند ولی آنجا که حرمتی فروریزد و حریمی در نوردیده شود، سکوت اختیار می‌کنید!؟

ورود به حریم مدارس، درد کتک کاری، بازداشت و حتی مواردی کشتار دانش‌آموزان و هزار اتفاق ناگوار دون شأن دیگر برای جامعه، بویژه فرهنگیان کم بود، این مسمومیت های سریالی دانش آموزان بویژه دختران را کجای دلمان سوار کنیم.

شمایانی که شادی و نشاط تعدادی کودک را در کلاس درس سریعا محکوم کردید و معلم خوش ذوق و مبتکرشان در شیوه‌های تدریس و جذب دانش‌آموزان را وادار به پوزش خواهی نمودید در این اتفاقات اخیر که آرامش و امنیت را از دانش‌آموزان و اولیا و معلمان سلب کرده چرا سکوت کرده‌اید!؟

به چه حقی برخی از نیروهای خودسر به اولیای نگران بر احوال فرزندان مسموم شده و معترض به این کارهای شنیع رفتار تعرض کرده و رفتاری خشونت‌آمیز با آنان دارند؟

آموزش و پرورشی که موظف و مکلف است زمینه نشاط و شادی دانش آموزان را فراهم نماید و مربیان و معلمان وظیفه دارند به احوال دانش‌آموزان ساکت و گوشه‌گیر رسیدگی نموده تا مبادا مسئله و معظلی موجب افسردگی دانش‌آموزی شده باشد، امروز با این رفتارهای غیرانسانی مسموم‌سازی دانش‌آموزان به مکان و فضایی ناامن بدل گشته است. معلمان با هزاران درد و غم دانش آموزان و کمبودهای مدارس و مشکلات خودشان سوختند و ساختند اما تحمل اینرا ندارند که در جلو دیدگانشان عزیزان دلشان از درد مسمومیت درخود بپیچند و از بی‌رمقی و بی‌حسی دست و پاهایشان بر زمین بیفتند!

#انجمن_صنفی_فرهنگیان_خراسان_شمالی، ضمن محکوم کردن هرنوع رفتار خشونت زا و تجاوز به حریم امن مدرسه و دانش آموزان و  اتفاقات غیرانسانی مسموم کردن دانش‌آموزان در مدارس شهرهای مختلف، درخواست رسیدگی فوری و جدی تمام دستگاههای مسئول به این قضایای زشت و وحشیانه را دارد.
از تمام کاربدستان میخواهیم که به شدت این نوع رفتارهای عصرحجری مذبوحانه را محکوم کرده و هرچه سریعتر با عوامل چنین رفتارهای زشتی شدیداً برخورد نمایند و از جامعه فرهنگی و دانش‌آموزی دلجویی نمایند.

در صورت تداوم چنین رویه‌های پلید بی‌شک اولیا، دانش آموزان و فرهنگیان سکوت نخواهند کرد.

انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی
            ۱۲ اسفند ماه ۱۴۰۱

منبع

تصویر بیانیه