بیانیه کانون صنفی معلمان استان بوشهر در حمایت از فراخوان تجمع شورای هماهنگی

تشکل صادر کننده: کانون صنفی معلمان استان بوشهر

تاریخ صدور:  ۱۵ اسفند ۱۴۰۱

همکاران گرامی ، مردم شریف استان بوشهر
سالهاست که معلمان پیشرو ، حاکمیت را به اجرای قانون اساسی در حیطه ی آموزش و پرورش فرامی خواند که مایه بقای ملک و ملت و آبادانی ایران عزیز خواهد شد
شاخص ترین قانون در حیطه ی آموزش و پرورش اصل سی ام قانون اساسی است که به تعبیر حقوقدانان از تفسیر ناپذیرترین اصول قانون اساسی نیز می باشد .
قانونگذار در این اصل حاکمیت را ملزم می کند به تامین وسایل آموزش رایگان …
وسایل آموزش رایگان شامل فضای آموزشی ، لوازم التحریر ، کتابخانه ، آزمایشگاه ، لوازم ورزشی ، بهداشت و تغذیه مناسب و ….می باشد.

در این سالها حاکمیت نه تنها وسایل آموزش را برای همگان تامین ننمود بلکه با عدول از این قانون و واگذاری آموزش به بخش خصوصی ،شکاف طبقاتی ایجاد شده را روز به روز عمیق تر نمود .

 این روزها در حالی که مردم دست به گریبان تورم افسار گسیخته هستند و ناتوان از تامین حداقل مایحتاج زندگی ، حاکمیت برگ جدیدی از برنامه ی سیاه خود برای آموزش و پرورش رو نمود .
در حالی که تراکم جمعیتی کلاسهای درس دانش آموزان ما دو برابر از میانگین جهانی یعنی چهل نفره می باشند ، دولت برای جبران کسری و بودجه خود اقدام به فروش مدارس و فضاهای آموزشی نموده است .

 اما بلاهای ریخته بر سر آموزش و پرورش یکی دوتا نیست
اگر تا امروز معلمان مطالبات مادی و آموزشی برای خود و دانش آموزانشان داشتند به یکباره غم جان از راه رسید
و با مسمومیت های سریالی اخیر بحق است که جان و روان دانش آموزان برای ما از هر مطالبه ای با ارزشتر و پیش تر باشد .

اما در این رهگذر پاداش این دغدغه مندی و نیک اندیشی معلمان چیزی نبود جز داغ و درفش ، اتهام و تکفیر .
در جدیدترین و شوک آور ترین حکم ، دادگاه اداری یکی از قانونمندترین و شریف ترین معلمان استان بوشهر را از ادامه خدمت انفصال (اخراج) نمود.

 گرچه ما امید داریم با حمایت همکاران و اندکی درایت مسئولین امر جناب آقای #محمود_ملاکی هرچه سریعتر به کار بازگردند و دانش آموزان از تخصص بالای این معلم بهرمند شوند.

در این راستا جهت امر به معروف و نهی از منکر ، بعنوان شهروندان مسئولیت پذیر ، کانون صنفی معلمان استان بوشهر تمامی فرهنگیان شاغل و بازنشسته را دعوت می کند همگام با فرهنگیان سراسر کشور در تجمع اعتراضی روز سه شنبه شرکت نمایند

 زمان: سه شنبه ساعت 10

 مکان : بوشهر درب اداره کل آ و پ
شهرستان ها درب اداره آ و پ شهرستان

منبع

تصویر بیانیه