بیانیه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران در محکومیت قتل و بازداشت دانش آموزان ایران و سخنان وزیر نالایق و بی کفایت آموزش و پرورش، این شورا خواهان عزل این عنصر بی خاصیت از پست وزارت آموزش پرورش است

تاریخ صدور بیانیه: ۲۳ مهر ۱۴۰۱

به نام خداوند جان و خرد

در روزهای اخیر متاسفانه بازداشت بسیاری از دانش آموزان و ربودن آنها در مدرسه به رویه ای عادی برای ماموران امنیتی تبدیل شده است. هرگز تصور نمی رفت حاکمیت ایران حتی از دانش آموزان و نوجوانان این سرزمین چنین وحشتی داشته باشد. از سوی دیگر دانش آموزان زیادی در گوشه و کنار این کشور به ضرب گلوله مستقیم نیروهای سرکوبگر کشته شده اند.
شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، ضمن به حق دانستن اعتراضات عدالتخواهانه ی مردم، کشتار معترضان از جمله دانش آموزان، جوانان و آحاد مردم در سراسر کشور را به دست ماموران نظامی و لباس شخصی‌های خشک مغز که به هیچ کجا پاسخگو نیستند، شدیدا محکوم میکند. شورای هماهنگی خطاب به مردم شریف کشور اعلام میکند که حضور نیروهای نظامی و امنیتی در مدرسه به هر شکل و شمایلی برعلیه تمامی قوانین پذیرفته شده‌ی داخلی و کنوانسیون‌های بین‌المللی است. حاکمان بدانند وقتی حریم مدرسه را ناامن می کنند، تلاشی مضاعف علیه خود و اضمحلال خود در پیش گرفته اند.
متاسفانه در هفته گذشته شاهد حمله وحشیانه ی نیروهای امنیتی و لباس شخصی ها به فضاهای آموزشی در شهرهای مختلف کشور از جمله مدارس مختلف کردستان، گوهردشت و مهرشهر کرج، ارومیه، اردبیل و رشت بودیم. آنان با ایجاد رعب و وحشت، دانش‌آموزان را دستگیر و به مکان‌هایی نامعلوم منتقل کرده اند.
شورای هماهنگی مراتب خشم خود را علیه وزیر بی اختیار و بی کفایت و دانش آموزستیز آموزش و پرورش اعلام می‌کند و خواهان عزل این عنصر بی خاصیت است. وزیری که بازداشت، شکنجه‌ و کشتار دانش‌آموزان را با عناوین بی‌شرمانه‌ای توجیه کرد و در قامت وکیل مدافع بازجویان، مکنونات خود را هویدا ساخت. وزیری که دانش آموزان بیگناه خود را به کانونهای به اصطلاح اصلاح و تربیت میدههد،نه تنها هیچ درکی از آموزش و پرورش ندارد، بلکه باید در قامت یک بازجو به او نگریست. مردم ایران و انظار جهانی به خوبی شاهد اصلاح و تربیت شما در خصوص مهساها، نیکاها، نیماها، ساریناها و حدیث ها و … هستند. بیش از این دیگر به ویرانی آموزش و کشور و فرزندانش نکوشید. برای ثابت کردن بی کفایتی وزیر و آموزش و پرورش کنونی همین یک دلیل کافی است که در زمان صدارتش بزرگترین فاجعه ی قرن یعنی شلیک گاز اشک آور به مدارس ابتدایی انجام گرفت.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران از تمامی معلمان سراسر کشور تقاضا دارد تا با حمایت از اعتراضات همگانی و حق طلبانه‌ی مردم در کنار جوانان، دانشجویان، کارگران، بازاریان، رانندگان و کامیونداران، خانواده های دادخواه، آنان را تنها نگذارند و به یاریشان برخیزند.
این شورا از معلمان می‌خواهد که هفته‌ی پیش رو از روز یکشنبه ۲۴ مهر تا روز چهارشنبه ۲۷ مهر کلاس‌های درس را همچنان تبدیل به کرسی آزاداندیشی کنند و نسبت به ظلم های انجام شده به ویژه علیه دانش آموزان مظلوم، در مدارس روشنگری نمایند.
شورای هماهنگی بار دیگر از نیروهای نظامی و لباس شخصی که در خیابان ها، مردم معترض را بی‌رحمانه سرکوب می‌کنند میخواهد که آنان را به چشم خانواده خود بنگرند و بیندیشند که با هر شلیک، فرزندی از فرزندان رشید ایران دیگر به خانه و آغوش خانواده باز نخواهد گشت و با اندیشیدن به این صحنه دردناک، اسلحه خود را بر زمین بگذارند. این شورا خطاب به این نیروها میگوید: در حالی آمرینتان شما را به دل آتش و خون میفرستند، که فرزندان خود را در خوش آب‌ و هواترین و مرفه‌ترین کشورهای دنیا اقامت داده اند‌ و شما خود بزرگترین قربانیان این فجایع هستید. پس به مردم ملحق شوید تا همه‌ با‌هم برای ایرانی آزاد و پر عدل تلاش کنیم. به تصاویر خیابان‌ها نگاه کنید میدانید که آتش این خشم چقدر میتواند سوزنده باشد. شما از همین مردم‌ هستید پس بجای جنگیدن با مردم آزادی خواه، در کنار آن‌ها باشید و با بیگانگان با وطن و مردمش بجنگید.
شورای هماهنگی از تمامی مدیران، معاونان و معلمان میخواهد که قبل از وقوع هر اتفاق ناگواری با اتحادی پولادین بین معلم و دانش آموزان از حق قانونی خود استفاده نموده و از ورود غیرقانونی نیروهای نظامی و لباس شخصی در مکانهای آموزشی و دانشگاهی جلوگیری نمایند.

شورای هماهنگی به آن دسته از مدیران و معاونینی که به جای دفاع از دانش آموزان در مدارس، در همدستی و همکاری آشکار با لباس شخصی ها و امنیتی ها دست خود را به خون دانش آموزان آلوده میکنند، اخطار جدی میدهد که این گناهشان هرگز در پیشگاه ملت بخشودنی نیست و خیانت آشکار به ساحت معلمی است.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران
۲۳ مهر ۱۴۰۱

منبع

دریافت تصویر بیانیه