اطلاعیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در پی آتش‌سوزی همراه با انفجار و تیراندازی‌های پی‌در‌پی در زندان اوین

تاریخ صدور بیانیه: ۲۴ مهر ۱۴۰۱

به نام خداوند جان و خرد

هموطنان عزیز متاسفانه چنانچه می‌دانید زندان اوین در شامگاه شنبه ۲۳ مهر ماه در آتشی سخت گرفتار آمد. آنچه بر نگرانی عمیق خانواده‌های زندانی و عموم مردم ستمدیده ایران افزوده، صدای چندین انفجار و تیراندازی پی‌در‌پی در حین آتش‌سوزی در این زندان و گسیل کردن نیروهای سرکوب به سوی اوین از سوی سرکوبگران است.
هم اکنون آقایان رسول بداقی، جعفر ابراهیمی، محمد حبیبی، اسکندر لطفی و مسعود نیکخواه از جمله معلمان محبوس در اوین هستند. در پی اعتراضات مردم جان به لب رسیده در هفته‌های اخیر به دنبال قتل مهسا امینی به دست گشت ارشاد حکومتی، بسیاری از نوجوانان و جوانان گمنام به صورت گسترده دستگیر شدند و هم اکنون در زندان اوین بازداشت هستند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، با ابراز نگرانی عمیق از سرنوشت این زندانیان، هشدار می‌دهد،با توجه به اینکه طبق قوانین کشور، مسئولیت مستقیم حفاظت و سلامتی زندانیان، با سازمان زندان‌ها و قوه قضاییه است، هرگونه حادثه‌ای که منجر به خسارت جانی زندانیان شود، مستقیم بر عهده قوه قضاییه جمهوری اسلامی است و مسلما تبعات سختی برای بانیان آن خواهد داشت.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران
۲۴ مهر ۱۴۰۱

منبع

دریافت تصویر بیانیه