محکومیت بازداشت دانش‌آموزان به تنگ آمده از شرایط اسفناک کشور و آموزش ایدئولوژیک/حمایت از جنبش اعتراضات سراسری ملت ایران

تاریخ صدور بیانیه: ۲۱ مهر ۱۴۰۱

در شرایطی که اعتراضات سراسری تقریبا تمام کشور را در بر گرفته و ۲۸ روز است که این اعتراضات ادامه دارد و اقشار مختلف مردم به این اعتراضات پیوسته‌اند.

خانه فرهنگیان ایران ضمن حمایت از مردم معترض بازداشت‌ها و سرکوب‌ اعتراضات به هر نحوی را محکوم می‌کند و از حاکمیت انتظار این را دارد تا به جای توهم و دروغ، حداقل به قانون اساسی مصوب خودتان پایبند باشید.

تعرض به ساحت دانشگاه و دانشجو یادآور حوادث بغرنج کوی دانشگاه است که نشان می‌دهد حکومت اصلاح پذیر نیست و رفتار خود را در برهه‌های زمانی مختلف تکرار می‌کند و احتمالا تکرار خواهد کرد.

نگهداری معترضین بازداشتی در بازداشتگاه‌های موقت و زندان‌ها در شرایط غیرانسانی قرار دارد که مسبوق به سابقه است. حکومتی که برای اسرای کربلا اشک تمساح می‌ریزد حال خود نوجوانان و جوانان را در شرایط اسارت به بدترین شکل نگهداری می‌کند و بعضاً حتی غذای مناسب و کافی و بهداشت حداقلی نیز تامین نشده است.

بازداشت دانش‌آموزان و تعرض به ساحت پاک مدرسه و دانش‌آموزانی که هنوز به سن قانونی نرسیده‌اند لکه ننگ دیگری است که شناسنامه توحش سرکوبگران و آمران آنان را خونین تر کرده است.

وزیر چاپلوس و بی‌اراده آموزش و پرورش که همراه با گروه‌های فشار، لباس شخصی و اطلاعاتی در پرونده سازی برای معلمان بسیار فعال بوده حالا در حال قربانی کردن دانش‌آموزانی است که حقوق پایمال شده‌شان را مطالبه می‌کنند.

سوء استفاده از تصویر زنان در دیوارنگاره‌ی میدان ولیعصر که تهیه کننده آن موسسه اوج سپاه است نشان داد استانداردها در خدمت مصلحت نظام هستند نه مردم. چرا که تا کنون تقریبا تصویر هیچ زنی در هیچ دیوارنگاره‌ای در این میدان ترسیم نشده!
نصب دیوارنگاره‌ای به عنوان زنان سرزمین من در حالی صورت گرفته که فرزندان زنان این سرزمین به خشن‌ترین وجه در کف خیابان‌ها و دانشگاه‌ها سرکوب می‌شوند و کرامت انسانی آنان زیر پا گذاشته می‌شود.

قطع اینترنت و سرکوب مردم روی دیگر ناجوانمردی شماست که در تاریکی چاقو به پهلوی حقیقت می‌زنید.

نادیده گرفتن معترضان و اعتراضات سراسری و اندک شماردن آنان در سخنان سران نظام و آیت‌الله خامنه‌ای مصداق این آیه از کلام خداست:
إِنَّ هَـؤُلَاءِ لَشِرْذِمَةٌ قَلِيلُونَ (آیه ۵۴ از سوره شعراء)که فرعون خطاب به مخالفانش می‌گوید.

متاسفانه جباریت سران جمهوری اسلامی به جایی رسیده که طبق آن جمله‌ی معروفشان «مردم را می‌کُشند و زبانشان هم دراز است»!

نسبت دادن هر اعتراضی به دشمن خارجی ناشی از دروغگویی و توهم شماست. کارگران، معلمان، دانشجویان، وکلا و… در سال‌های گذشته بارها مدنی‌ترین اعتراضات را داشتند اما پاسخ حکومت بازداشت، پرونده‌سازی و سرکوب بود. نمی‌شود مملکت را مانند یک بچه‌ی قلدر و لجوج اداره کرد و توهم پیشرفت داشت.

در پایان اعضا و تحریریه #خانهفرهنگیانایران از صمیم قلب کنار مردم و خانواده‌هایی هستند که در تمام این سال‌ها از بی‌عدالتی داغی دیده‌اند. کنار همیم و قلبمان برای فردای آباد ایران می‌تپد.

منبع

تصویر بیانیه