بیانیە ی کانون صنفی فرهنگیان بیجار گروس- کردستان در اعتراض به بازداشت دو نفر از معلمان بیجار

تشکل صادر کننده: کانون صنفی فرهنگیان بیجار گروس- کردستان

تاریخ صدور: ۳۱ شهریور ۱۴۰۱

به نام خدا

هم وطنان، همشهریان فهیم و دانا، کانون صنفی فرهنگیان بیجار کردستان بدینوسیله به آگاهی می رساند، نیمه شبِِ سه شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ همزمان با اعتراضات سراسری و التهابات فراگیر کشور در مرگ پر مسئله و مصیبت بار ایراندخت “مهسا امینی”، به ادعای واهی و اغوای هدایت و ارشاد! عواملی از نیروهای انتظامی،امنیتی در هیبتی هولناک با یورش به منازل دو تن از معلمان هنرمند بیجار، خانم لیلا عباسی، عضو ارشد هیئت مدیره ی کانون صنفی فرهنگیان بیجار کردستان، و جناب جعفر ولدخان همکار فرهیخته و دیگر عضو کانو ن صنفی معلمان،آنها را در برابر دیدگان وهمناک فرزندان بازداشت نموده و با خود برده اند.
بی ارائه ی حکم قضایی و بی اجازه ی پوششی مناسب!
کانون صنفی فرهنگیان بیجار گروس”ژینا”را فرزند  دلبند خود می داند.و ضمن ابراز همدردی با داغدیدگان، صحنه ی دلخراش مادری آویخته به اتومبیل مرگ و دیگر جان باختگان این بساطِ جان ستان را یادآوری می نماید.و با تأکید بر حفظ حق قانونیِ اعتراضات مدنی و مسالمت آمیزِ مردم به چگونگی و چرایی مرگ مهسا، و به رسمیت شناختن وجه قانونی اعتراضات، به جهت کاهش آلام جامعه به ویژه هموطنان کُرد، خواهان معرفی و مجازات آمرین و عاملین این فجایع و برچیدن ساز و کار بی اعتبار ارشاد اجباری است!
یادآور می شود که نام همکار ارجمند آقای جعفر ولدخان همیشه تداعی گر تئاتر دانش آموزی بیجار بوده است.کسی که به حق خاک خورده ی سِن و سکوی هنر نمایش است. از کارگردانی و نمایشنامه نویسی گرفته تا موفقیت های چشمگیر در جشنواره های استانی و کشوری!علاوه بر این به عنوان مشاوری مجرب و دلسوز در هدایت تحصیلی راه یافتگان به دانشگاه نقش قابل توجهی داشته اند. کانون صنفی فرهنگیان بیجار چنین بی مهری هایی به این معلم برجسته ی بازنشسته را روا نمی بیند! و خواهان آزادی بی قید و شرط ایشان است.
همچنین کانون صنفی فرهنگیان بیجار اطلاع و اطمینان واثق دارد که خانم لیلا عباسی این عنصر ارزنده بنا به تشخیص و استنباطی فردی حرکت نموده و در غروب و شب تجمعات شهر حتی از خانه ی خود خارج نشده است.
بدین لحاظ دستگیری و بازداشت غیر مدنی این همکار فرزانه ی نخبه را امری ناسنجیده و محکوم می داند. و خواهان آزادی هرچه سریع تر ایشان می باشد!
سرکار خانم لیلا عباسی به مدد ذوق لطیف و ذهن خلاق و خدادادی و به داوری مراکز معتبر فرهنگی،هنری کشور و سوابق و آثار درخشانی که حامل معارف دینی و ملی و مضامین معنایی و عرفانی می باشد، از مفاخر کشور است.
  ما بازداشت این بانوی قرآن پژوه و تراز اول عرصه ی هنر خوشنویسی کشور و برگزیده ی نمایشگاه ها و جشنواره ی جهان اسلام که ستایش مجامع معتبر و ممتاز داخلی و خارجی را براگیخته است را سازگار با سابقه ی درخشان فرهنگ و مدنیت این ملت ارزیابی نمی کنیم.
لذا با توجه به حوادث تلخ و سوابق نگران کننده ای که همیشه از این رهگذر وجود داشته است، بیم آن می رود که ابر غفلت حایلی بر خورشید حقیقت آید و دیده ی عبرت را بفریباید و خدا نیاورد روزی را که اساس و ارکان تمدن و فرهنگ درخشان این سرزمین بفرساید!!!

کانون صنفی فرهنگیان بیجار گروس با توجه به فصل بازگشایی مدارس، ضمن درخواست آزادی این  همکاران برجسته و برخاسته از خطه ی هنرپرور گروس، خواهان آزادی بی قید و شرط دیگر بازداشت شدگان از جمله خانم قلیج خانی و همچنین آقای محمدرضا نصرتی و همسر گرانقدرشان خانم کاوند، از شهروندان خوش نام بیجار می باشد و بر این باور است که فرهنگ والای مردمان این شهر هماره بر مدار مدنیت و مسالمت و مدارا بوده است.

کانون صنفی فرهنگیان بیجارگروس-کردستان

                                       ۳۱ شهریور ١٤٠١

منبع

تصویر بیانیه