بیانیه کانون صنفی معلمان اردبیل در محکومیت ۵ سال زندان ، ممنوع الخروجی و دوسال تبعید جناب رسول بداقی

تشکل صادر کننده: کانون صنفی معلمان اردبیل 

تاریخ صدور: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱

به نام خداوند جان و خرد !

رسول بداقی فعال صنفی و یکی از خوشنام ترین و شجاع ترین معلمان ایران با حکم ناجوانمردانه ای راهی زندان می شود تا همگان بدانند که مسئولان به جای توجه به مطالبات به حق و فانونی معلمان و دلسوزان واقعی تعلیم و تربیت ، به مقابله با آنان روی آورده اند .

رسول بداقی مدت ۲۱ سال در آموزش و پرورش خدمت کرده و ۷ سال از بهترین سالهای زندگی خود را در زندان سپری کرده و دوباره با یک محکومیت غیرعادلانه ای روبرو شده است .

 او به خاطر عشق و علاقه ی فراوان به تدریس و شغل شریف معلمی ، بعد از آزادی از زندان ، راه خود را که همانا دفاع از حقوق معلمان و دانش آموزان کشور بود ، ادامه داد .

 مسئولان بدانند که نمی توانند با زندانی کردن رسول بداقی و پرونده سازی و زندانی کردن معلمان ، کوچکترین خدشه ای به اهداف عدالت محور معلمان وارد نمایند.

محکومیت اقای رسول بداقی و هر معلم دیگری که جرمشان جز عدالتخواهی ، چیز دیگری نیست ، محکومیت یک شخص و یک معلم نیست بلکه محکومیت یک میلیون معلم ستمدیده ای است که در کشور خودشان ، هیچ مسئولی تحمل شنیدن فریاد عدالت خواهی یشان را ندارد ،

محکومیت رسول بداقی ، تایید سیستم اموزشی ناکارآمدی است که سرنوشت بیش از چهارده میلیون دانش آموز و خانواده هایشان را به سخره گرفته و از دلهره و نگرانی خانواده ها ، کسب درآمد کرده و ارتزاق می کند . محکومیت رسول بداقی و امثال ایشان دهن کجی به فرهنگ ایران است .

ما معلمان و فرهنگیان و اعضای کانون صنفی معلمان اردبیل ضمن محکوم کردن این حکم ناعادلانه و ظالمانه ، هشدار می دهیم که حکم رسول بداقی باید بدون قید و شرط لغو شود .

و ضمن اعلام حمایت از آقای رسول بداقی و دفاع از حق مطالبه گری صنفی معلمان ، اعتراض خود را نسبت به حکم  صادر شده اعلام می داریم و تاکید می کنیم ، فعالیت‌های تشکل‌های صنفی متکی بر افراد نبوده و نخواهد بود و قوی تر از گذشته به مطالبه‌گری خود ادامه داده و دیگر همکاران صنفی ، پرچم مطالبه گری را با اقتدار تمام برافراشته خواهند کرد .

ما فرهنگیان استان اردبیل هرگونه تهدید ، احضار ، پرونده سازی و زندانی کردن معلمان را به شدت محکوم می کنیم و خواستار آزادی بی قید و شرط دیگر معلمان زندانی هستیم .

و حرف آخرمان در قبال ستم مضاعفی که در بیدادگاه ، بر رسول بداقی عزیز و معلمان ستمدیده دیگر رفته این است :

خانه ی ظلم خراب است ، تو هم می دانی

مثل کف برسر آب است ، توهم می دانی .

جای معلم زندان نیست .

جای معلم کلاس درس است .

منبع

تصویر بیانیه