بیانیه کانون معلمان همدان در خصوص صدور رای ظالمانه علیه آقای رسول بداقی معلم محبوب، آزاده و مردمی

تشکل صادر کننده: کانون معلمان همدان

تاریخ صدور: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱

به‌نام خداوند جان و خرد

ناله را هرچند می‌خواهم که پنهان برکشم
سینه می‌گوید که من تنگ آمدم فریاد کن

پاسخ ِ حق خواهی، عدالت طلبی، اعتراض ِ مدنی، منطقی و آرام به بی‌عدالتی، بی‌قانونی، تبعیض و ظلم، زندان نیست.

بی‌تردید پاشنه‌ی آشیلِ هر حکومت، ظلم و بی‌عدالتی است و این قانون تاریخ است که حکومت با کفر می‌ماند امّا با ظلم، هرگز!

اگر زندان راهِ‌حل مقابله با حق‌خواهیِ مردم بود، باید تاکنون همه مشکلات کشور حل می‌شد. علی‌رغم تحمیل هزینه‌ها بر مطالبه‌گران برای وادار ساختن آن‌ها به سکوت، دامنه اعتراضات هر روز گسترده‌تر می‌شود و امکان ِبرخورد سخت را از حاکمان سلب می‌کند.

هیچ حاکمیتی در سراسر این کُره‌ی خاکی، قدرتِ مقابله با حق‌خواهی مردمان را ندارد. تنها راه متصوّر برای حکومت‌ها تمکین به حقوق ملت‌هاست. امّا گویی برخی را سَر آن نیست که از گذشته درس عبرت بگیرند و بر روش‌های منسوخ پیشین پای نفشارند.

اگر زندان و اخراج راه‌حل بود که رسول بداقی این معلم آگاه، دردمند و حق‌طلب باید سکوت پیشه می‌کرد و کُنج عزلت می‌گزید!
بر خلاف تصوّرِ آقایان، امروز شاهدیم که رسول متکثّر شده و هزاران رسول بداقی در میدان حق‌طلبی حضور دارند، رسولانی که جز با تمکین مسئولان به حق و عدالت، عقب نخواهند نشست.

شک نداریم که قاضی پرونده رسول بداقی، دوست این حکومت نیست، چرا که این رأی ناعادلانه، محرک اعتراضات گسترده هزاران فرهنگی در سرتاسر کشور خواهدشد.
آمران و مجریانِ صدورِ این حکم، بدانند که معلمان ایران بر چنین حکمی سکوت نخواهند کرد و جانب شرافت، جوانمردی و آزادگی را فرو نخواهندگذاشت. تاریخ نیز فراموش نخواهد کرد: در حالی‌که یغماگران بیت‌المال، آزادانه مشغول غارت دارایی ملت بودند، دلسوزان این مرز و بوم را به غل و زنجیر کشیدند.

کانون معلمان همدان، ضمن محکوم کردن حکم پنج سال زندان، ممنوع الخروج شدن و تبعید به استان‌های غیر همجوار با تهران، برای آقای رسول بداقی، از مراجع قضایی بالاتر انتظار دارد نسبت به لغو این حکم ظالمانه اقدام عاجل به‌عمل آورند. هم‌چنین در جهت نشان دادن حسن نیت خود، معلمان زندانی آقایان #اسماعیلعبدی، #هاشمخواستار، #محمد_فلاحی و… را آزاد کنند و برای دیگر معلمان حق‌طلبِ زیرحکم در استان‌های مختلف، قرار منع تعقیب صادر نمایند.

چو پرده دار به شمشیر می زند همه را
کسی مقیم حریم حرم نخواهد ماند

کانون معلمان همدان
۳۰ فروردین ۱۴۰۱

منبع

تصویر بیانیه