اعلام پشتیبانی کانون صنفی فرهنگیان کرمان از فراخوان شورای هماهنگی

تشکل صادر کننده: کانون صنفی معلمان کرمان

تاریخ صدور: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱

به نام خداوند جان و خرد

🔴 تجمعات اعتراضی و مطالبه گرایانه فرهنگیان شاغل و بازنشسته در سال های گذشته و بیشتر در سال ۱۴۰۰، جهت تمکین حاکمیت به اجرای قانونی که با تلاش و هزینه زیاد کنشگران صنفی فرهنگیان با نام لایحه مدیریت خدمات کشوری در سال ۱۳۸۶ به تصویب رسید. در مهمترین بند این قانون به روشنی بیان شده است که دولت ها موظفند بر اساس نرخ تورمی که بانک مرکزی اعلام می کند و معمولاً از نرخ واقعی تورم کمتر است، دریافتی شاغلان و بازنشستگان را افزایش دهد. سال اول اجرا اما سال و سال های بعد اجرای آن به فراموشی سپرده شد.

🖌پس از اعتراض مشمولان این لایحه، اتاق همیشه فعًال مکر دولتیان بی کفایت و بعضاً خائن ، خروجی دیگری با نام رتبه بندی معلمان شاغل و همسان سازی برای بازنشستگان ، عرضه کرد که بعد از ۱۳ سال به نتیجه نرسیده است چرا که نمی خواستند به نتیجه برسد. خواسته دیگر معلمان که خواسته عموم مردم است، اجرای اصل ۳۰ قانون اساسی است که ۴۳ سال تعطیل گذاشته شده است. حال تاسف اینجاست که بسیاری از معلمانی که از دولت ها خواسته و می خواهند قانون اساسی و دیگر قوانینی را که در بر دارنده حقوق مردم عموماً و حقوق دانش آموزان و معلمان خصوصاً می باشد را اجرا کند، به زندان،تبعید و اخراج از کار محکوم کرده و می کنند.

📌 بدیهی است سکوت بیشترِ ما فرهنگیان هم خیانت به خود و فرزندانمان و آینده سازان مملکت خواهد بود و هم به مسئولان بی کفایت و ناکاردان جرئت و جسارت در خیانت و بعضاً اهانت بیشتر به ما معلمان خواهد داد‌به گونه ای که وزیر ناوزیر آ.پ که کاش حداقل حرف نزدن را آموخته بود، می گوید:” تعداد کمی از معلمان از وضع موجود ناراضی اند. کانون صنفی معلمان کرمان ، ضمن حمایت از بیانیهِ شورای هماهنگی کانون های صنفی معلمان ایران شما همکاران آزاده را به شرکت در این تجمع دعوت می نماید.

⛔️زمان :پنجشنبه ۱۴۰۱/۲/۱ ساعت ۱۰ صبح

مکان: در کرمان. اداره کل آ.پ و در شهرستان ها: اداره های آ.پ

کانون صنفی معلمان کرمان

منبع

تصویر بیانیه