بیانیه کانون صنفی معلمان استان بوشهر به مناسبت بزرگداشت روز معلم و کارگر و حمایت از فراخوان تجمع ۱۱ اردیبهشت ماه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی سراسر کشور

تشکل صادر کننده: کانون صنفی معلمان استان بوشهر

تاریخ صدور: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

🔸 اردیبهشت و روز معلم، در حالی فرا می‌رسد که آه‌های معلمان سرد و سینه‌هایشان پر از درد است!

روز معلم امسال، در حالی فرا رسیده که پرده‌ها کنار رفته و واقعیت تلخ وضعیت اسفناک معلمان بیش از هر زمان دیگری، بر همگان آشکار شده است. آنقدر آشکار که دیگر ۱۲ اردیبهشت و‌ بزرگداشت مقام معلم را کمتر کسی باور می‌کند.
مگر معلمی که تهدید می‌شود، هتک حرمت می‌شود، نادیده گرفته می‌شود، روز دارد …..!!!
معلمانی که ماه‌هاست حقوق‌شان را فریاد می‌زنند، اما همچنان مانده‌اند و انبوهی از مطالبات محقق نشده‌شان!

امسال در حالی خاطره‌ی شهید راه عدالت و آزادی، زنده یاد ابوالحسن خانعلی معلم به خون غلتیده را گرامی می‌داریم که آزادی و عدالت برای معلمان همچون سرابی شده است که هر چه پی‌اش می‌دوند؛ از آن دورتر می‌شوند.

متاسفانه شواهد نشان از آن دارند که حاکمیت هیچ چشم‌انداز روشنی در جهت تحقق مطالبات فرهنگیان ندارد و دستورالعمل‌های اجرایی سخیف، هر روز کورتر از دیروز، چونان دشنه‌ای در قلب معلمان فرو می‌روند.‌

🔸لایحه رتبه‌بندی معلمان به موجودی می‌ماند که پوستش را کنده باشند؛ از فرم افتاده و قالب تهی کرده باشد. حتی همین لایحه‌ی حقه‌بندی هم هنوز در محاق است.

تصویب چنین لایحه‌ای که با اصل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مغایرت کامل دارد، توسط نهاد مجلس که باید نگهبان و حامی قانون باشد، بیانگر بیگانگی اصلی‌ترین نهاد قانون‌گذاری کشور با مر قانون است.

🔸همسان‌سازی پیشکسوتان بازنشسته طبق قانون م خ ک، هیچ اولویتی برای حاکمیت ندارد و هیچ امیدی و اراده‌ای برای اجرای آن نمی‌بینیم.

همچنین پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته به تعویق افتاده و ارزش آن با توجه به تورم افسارگسیخته از نصف هم کمتر شده است.
بی‌توجهی کامل به وضعیت اسف‌بار نیروهای خدماتی و سرایداران مدارس و ادارات آموزش و پروش همچنان به قوت خود باقیست. وضعیت نیروهای حق‌التدریس و خرید خدمتی همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و این نیروهای شریف و زحمتکش تحت ستم مضاعف قرار گرفته‌اند و استثمار می‌شوند.

🔸برخورد و تهدید فعالان صنفی شدت گرفته و نیروهای امنیتی با برخوردهای غیر‌ انسانی که چندی پیش در یاسوج با علی حسن بهامین داشتند؛ سعی در خاموش کردن مشعل فروزان جنبش صنفی معلمانی دارند که از سال ۱۳۴۰ روشن گردیده است و نه تنها هرگز به خاموشی نمی‌گراید، بلکه در دو دهه‌ی اخیر فروغ بیشتری گرفته و سرلوحه‌ای برای سایر جنبش‌های اجتماعی و صنفی شده است.

🔸 کانون صنفی معلمان استان بوشهر ضمن تبریک روز معلم به تمامی معلمان فرهیخته ایران زمین (که این روز از ابتدا آغشته به خون دکتر خانعلی شد) و تبریک به کارگران و رنجبران زحمتکش به مناسبت روز جهانی کارگر، به تمام کسانی که در برابر جنبش عدالت‌خواهانه‌ی معلمان ایستاده‌اند، هشدار می‌دهد که صبر و شکیبایی فرهیختگان‌ عرصه‌ی آموزش و پرورش آستانه‌ای دارد. اگر کاسه‌ی صبر معلمان لبریز شود، عواقب اقدامات بعدی متوجه قانون‌شکنان خواهد بود.
در راستای فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی کشور، کانون صنفی معلمان استان بوشهر از تمامی معلمان آزاده و عدالت‌خواه دعوت به عمل می‌آورد تا در روز یازدهم اردیبهشت ۱۴۰۱ در اعتراض به بی‌عدالتی و برای تحقق مطالبات صنفی به خیابان آیند و ندای حق‌طلبی و آزادی معلمان دربند سر دهند. فرخنده باد اتحاد معلم و کارگر برای سرودن چکامه‌ی عدالت‌خواهی.

🔻میعادگاه:

◀️ بوشهر: خیابان شهید آوینی مقابل اداره کل آموزش و پرورش بوشهر

◀️ شهرستان‌ها: مقابل ادارات آموزش و پرورش

◀️ یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

◀️ ساعت ۹صبح

کانال کانون صنفی معلمان استان بوشهر

منبع

تصویر بیانیه