بیانیه کانون صنفی فرهنگیان یزد در خصوص گردهمایی روز ۱۱ اردیبهشت سال ۱۴۰۱

تشکل صادر کننده: کانون صنفی فرهنگیان یزد

تاریخ صدور: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

   به نام خداوند جان و خرد 

یک باردیگر روز معلم فرا میرسد و داغ دل اهل فرهنگ تازه تر می شود
سوز دلی که به خاطر بی عدالتی مفرط در حقوق مادی و معنوی فرهنگیان اعم از دانش آموزان و معلمان ایجاد شده و تبعیض های ظالمانه بین فرهنگیان و سایر کارمندان و به ویژه درآمدهای افسانه‌ای دولتمردان آنرا داغ تر مینماید .

زخمی که با وعده‌های دروغین درمناسبت‌های مختلف و ازجمله دوازده اردیبهشت همراه با تداوم ظلم و بیعدالتی نسبت به معلم و دانش آموز بر آن نیشتر میزنند و بر ریش دل فرهنگیان مظلوم نمک می پاشند.
جراحتی که به دلیل زیر پاگذاشتن قانون اساسی و قوانین موضوعه جمهوری اسلامی توسط دولت و حاکمیت و با تعطیل کردن آموزش رایگان و فراموش کردن بازنشستگان و بی رحمی نسبت به مطالبه گران حق طلب فرهنگی عفونی شده و برخانواده ها نیز تاثیرات منفی شگرفی گذاشته است

قبل از انقلاب اسلامی در حوالی ۱۲ اردیبهشت یکی از فرهنگیان شریف به نام آقای دکتر ابوالحسن خانعلی که در جمع معلمان معترض حضور داشت هدف گلوله نظامیان شاهنشاهی قرار گرفت و شهید شد. پس از شهادت او در یک اقدام هیجانی و در نهایت بی سلیقگی روز ۱۲ اردیبهشت یعنی روز شهادت او را روز معلم نام گذاری کردند و بعد از انقلاب نیز در ایامی مشابه ، استاد مرتضی مطهری هدف گلوله افراطیون نادان قرار گرفت و به شهادت رسید و باز در یک اقدام هیجانی و در نهایت بی سلیقگی به مناسبت مرگ آن بزرگ مرد دوازده اردیبهشت را روز معلم نام گذاری کردند.

گویا روز های مبارک تولد این عزیزان و یا بزرگواران دیگر را ازیاد برده‌اند و یا عامدانه میخواستند که سرود معلم را با ساز مرگ و نغمه غم بسرایند تا جامعه پیوسته درافسردگی بماند.

کانون صنفی فرهنگیان یزد ضمن اعتراض به چنین نحوه نامگذاری روز معلم و پیشنهاد تغییر این روز به یکی از روزهای مبارک مثلاً تولد یا مبعث حضرت رسول (ص) که خود فرموده‌اند من معلم مبعوث شده ام و ضمن احترام و ارج گذاری به مقام شامخ شهیدان مطهری و خانعلی، روز معلم را گرامی می‌دارد و با توجه به اینکه تاکنون حاکمیت در انجام وظایف خود در تحقق خواسته‌های به حق و قانونی فرهنگیان شانه خالی کرده است ، با پشتیبانی کامل از بیانیه شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران مبنی بر فراخوان گردهمایی اعتراضی در روز ۱۱ اردیبهشت ماه ، از عموم همکاران شاغل و بازنشسته استان یزد و کل کشور دعوت می‌نماید به ندای حق طلبی شورای هماهنگی لبیک گویند و با عظمت در این اجتماع بزرگ و سراسری شرکت نمایند .
از مدیران کل و روسای ادارات آموز وپرورش نیز می‌خواهیم که با مشارکت خود در این تجمع سراسری، تسهیلات لازم را برای شرکت هر چه گسترده تر همکاران فراهم نمایند

محل تجمع:
در مرکز استان مقابل اداره کل آموزش و پرورش

و در شهرستانها مقابل ادارات آموزش و پرورش

زمان تجمع: یکشنبه ۱۱ اردیبهشت از ساعت ده صبح

به امید تمکین هرچه سریع تر حاکمیت مخصوصاً دولت به خواسته های قانونی و به حق فرهنگیان کشور

  کانون صنفی فرهنگیان یزد

   شنبه دهم اردیبهشت ۱۴۰۱

منبع

تصویر بیانیه