بیانیه کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز در محکومیت اقدام اخیر صدا و سیما و روزنامه کیهان

تشکل صادر کننده: کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز

تاریخ صدور: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

او پی جور و جفا من بر سر مهر و وفا
من به فکر مهراو او در خیال کین من

همکاران ارجمند، اولیاء گرامی و دانش آموزان عزیز:

در هفته گرامی داشت مقام معلم به جای تقدیر از فرهنگیان، شاهد بازداشت جمعی از فعالان صنفی در سراسر کشور بودیم. اگر چه چند نفر از همکاران با قید وثیقه و کفالت آزاد شدند اما همچنان بیش از بیست نفر از فعالان صنفی در بازداشت نیروهای امنیتی می باشند.
از سوی دیگر صدا و سیما و روزنامه کیهان در سناریویی تاسف برانگيز، مراتب قدردانی از مقام معلم را با روش خودشان انجام داده و خواسته های به حق فرهنگیان ایران را با دست هایی در خارج از کشور گره زدند تا بجای رسیدگی و برآوردن مطالبات صنفی، زمینه سرکوب بیشتر جنبش فرهنگیان را فراهم آورند.
به جرات می توان گفت هزینه های روانی، اجتماعی و سیاسی که صدا و سیما برای کشور در پی داشته قابل شمارش نیست و اقبال مردم به این رسانه و مخصوصا روزنامه کیهان بسیار مشخص است.
رسانه هایی که جایگاه قوه قضائیه را گرفته اند و خیلی راحت اتهام می زنند.
بر همگان روشن است ،آنچه که معلمان سالها به دنبال آن هستند چیزی جز رعایت قانون اساسی، عدالت آموزشی و عدالت اجتماعی در نظام پرداخت ها نبوده و نیست و رسانه های مذکور،حتی این حرکت مدنی و اعتراض زیبای معلمان را تحمل نمی‌کنند و با ایجاد سناریوهای خنده دار و نخ نما شده، سعی در ایجاد تعارض و نفاق بین معلمان را دارند. اما بدانید و آگاه باشید که معلمان ،آگاه به حیله شما هستند و مکر شما را به خودتان بر می گردانند.

📌کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز اقدامات انجام شده فوق را شديدا محکوم نموده و از ریاست محترم قوه قضائیه در خواست می کند دستور فرمایند معلمان بازداشتی هر چه سريعتر آزاد شده تا به کلاس درس و آغوش خانواده بازگردند.

در پایان اعلام می کنیم آیا خواسته های به حق فرهنگیان مبنی بر آزادی معلمان زندانی و بازداشتی، اجرای درست رتبه بندی، همسان سازی حقوق بازنشستگان و مطالبه آموزش رایگان و کارآمد، جهت دانش آموزان کشورمان ایران، تهدید امنیتی است ؟؟؟!

کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز

۱۴۰۱/۲/۳۱

منبع

تصویر بیانیه