بیانیه‌ی انجمن صنفی معلمان فارس در محکومیت برخورد خلاف قانون و شرع با علی حسن بهامین

تشکل صادر کننده: انجمن صنفی معلمان فارس

تاریخ صدور: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

🔸هنوز خاطره‌ی تلخ حمله‌ی بیرحمانه به محمد حبیبی و پاشیدن اسپری فلفل در چشمان وی در خاطر فرهنگیان فراموش نشده بود و رنج هتاکی و توهین به شان و منزلت معلم التیام نیافته بود که دوباره شاهد برخوردی مشابه و تاسف‌‌آورتر با معلم شریف دیگری به نام علی حسن بهامین فعال صنفی فرهنگیان در کهن دیار آریوبرزن بودیم.

🔸این قبیل حملات خلاف قانون و خودسرانه که نشانه‌ی بی اطلاعی مافوق و آمرین چنین برخورد های بیرحمانه‌ای، از قانون اساسی و حقوق بشر و سفارشات اخلاقی دین است؛ نمایانگر عمق جنبش حق طلبانه‌ی معلمان ایران زمین است که پس از دو دهه فعالیت صنفی امروزه به بلوغ رسیده و ندای حق طلبی از هر گوشه‌ی ایران زمین بلند شده است.

🔸 هتک حرمت به علی حسن بهامین معلم از شهرستان یاسوج در حالی صورت ‌گرفت که حتی دل رهگذران هم به درد ‌آورد و رهگذران با مشاهده‌ی این حمله‌ی ددمنشانه و به دور از انسانیت، به کمک وی ‌شتافتند.

🔸 معلمان در راستای اهداف آموزشی خود موظفند اصول قانون اساسی را به برخی از نیروهای امنیتی و خودسر که شاگردان دیروزی و ناخلف معلمان بوده‌اند یادآور شوند.
اصل سی و دوم قانون اساسی به صراحت می‌گوید: هیچ کس را نمی توان دستگیر کرد مگر به حکم و ترتیبی که قانون معین می‌کند. در صورت بازداشت، موضوع اتهام ابلاغ و تفهیم شود و حداکثر ظرف مدت ۲۴ ساعت پرونده مقدماتی به مراجع صالحه قضایی ارسال و مقدمات محاکمه، در اسرع وقت فراهم گردد. متخلف از این اصل طبق قانون مجازات می‌شود.
همچنین در اصل ۳۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده است: هتک حرمت و حیثیت کسی که به حکم قانون دستگیر، بازداشت، زندانی یا تبعید شده، به هر صورت که باشد ممنوع و موجب مجازات است.

🔸انجمن صنفی معلمان فارس ضمن محکومیت شدید این قبیل برخوردهای ناشایست و قرون وسطایی که یادآور دوران بربریت است؛ مطابق اصول مذکور قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران خواستار مجازات و محاکمه‌ی عاملان این‌گونه برخوردهای بیرحمانه و خلاف قانون است که موجب خدشه به جایگاه و اعتبار نیروهای امنیتی در بین مردم می‌شود که باید حافظ امنیت و آرامش و آزادی های مصرح در قانون اساسی باشند؛ عذرخواهی فوری نیروهای امنیتی خودسر از معلمان شریف ایران زمین و به خصوص جناب آقای علی حسن بهامین و دلجویی از وی حداقل انتظار جامعه فرهنگیان از دستگاه امنیتی کشور است. نیروهای امنیتی و کسانی که مرتکب چنین فجایعی می‌‌شوند شاید برخورد ماندلا وار و بزرگ منشانه اصغر امیرزادگان فعال صنفی فارس در عفو و بخشش هتاکان به وی آن ها را مطمئن ساخته است که از تیغ انتقام خواهند جست، هرچند که بخشش و بزرگواری در ذات فرهنگیان سرزمینمان است ولی کاسه صبر ایشان هم ظرفیتی دارد؛ بپرهیزید از آنکه لبریز شود.

منبع

تصویر بیانیه