بیانیه انجمن صنفی معلمان سنندج و کلاترزان در محکومیت حمله‌ی نیروهای امنیتی یاسوج به معلم و فعال صنفی دکتر علی‌حسن بهامین

تشکل صادر کننده: انجمن صنفی معلمان کردستان

تاریخ صدور: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

معلمان شریف و همکاران ارجمند؛

چنانکه که مستحضر هستید روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۲/۵ افراد منتسب به پلیس امنیت آقای دکتر علی حسن بهامین همکار و فعال صنفی اهل یاسوج را بعد از تعطیلی کلاس درس دستگیر و به طرز فجیع و وحشیانه‌ای مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.

شوربختانه این اتفاق ناخوشایند و خلاف قانون اساسی و حقوق شهروندی برای اولین بار نیست که توسط ماموران خودسر و دون‌پایه نسبت به معلمان انجام می شود. این هتک‌حرمت‌ها توسط نهادهای امنیتی نه تنها توهین و بی احترامی آشکار به جامعه فرهنگیان کشور تلقی می شود بلکه نقص آشکار همه قوانین رسمی و بشری و در تضاد کامل با آزادی های فردی و اجتماعی است. امروز جامعه از این دوگانگی‌ها و برخوردهای غلط و نادرست مسئولان و نیروهای خدومشان به ستوه آمده است.

انجمن صنفی معلمان کردستان این حرکت شنیع و غیرانسانی را به شدت محکوم نموده و خواهان توقف هرچه سریعتر رفتارهای خشونت آمیز مأموران امنیتی و دیگر وابسته‌های حکومتی می‌باشد و قبلا مسئولان را از تبعات آن در صورت تکرار یادآور می‌شود.

قطعا انجام این نوع حرکات نابخردانه با هدف ایجاد رعب و وحشت در بین معترضان علی‌الخصوص معلمان عدالت خواه انجام می شود. ولی پاسخ ما معلمان به تمامی سرکوبگران اینست کە:

سیصد گل سرخ یک گل نصرانی

ما را ز سر بریده می‌ترسانی

ما گر ز سر بریده می‌ترسیدیم

در محفل عاشقان نمی‌رقصیدیم

انجمن صنفی معلمان کردستان

سنندج کلاترزان ۱۴۰۱/۲/۶

منبع

تصویر بیانیه