پیام شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران به مناسبت جانباختن بکتاش آبتین

تشکل صادر کننده: شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان

تاریخ صدور: ۱۹ دی ۱۴۰۰

هر شب
ستاره‌ای به زمین می‌کشند
 و باز
این آسمان غم‌زده
  غرق ستاره‌هاست

همانطور که کانون نویسندگان ایران در اطلاعیه خود آورده‌است «حکومت آزادی‌ستیزان، گُردی از دلاوران آزادی‌خواه ‌را از ما گرفت» و بکتاش آبتین به خاطر قوانین قرون وسطایی حاکم بر زندان‌ها کشته شد.

بکتاش آبتین، شاعر، فیلمساز و عضو برجسته‌ی کانون نویسندگان ایران به خاطر دفاع از آزادی بیان و مبارزه با سانسور به بند کشیده‌شد با وجود بیماری زمینه‌ای از دادن مرخصی به وی امتناع کردند و هنگامی که به کرونا مبتلا گردید از دریافت درمان و خدمات پزشکی محرومش کردند و تنها زمانی به بیمارستان خارج از زندان منتقل شد که بیماری تمام وجودش را گرفته بود و سرانجام به واسطه کرونا اما به دست حاکمان ظالم جان باخت.

بکتاش آبتین در حالی قربانی سیاست‌های سرکوب و ارعاب شد که شورای هماهنگی بارها نسبت به در خطر بودن جان زندانیان از جمله زندانیان سیاسی و معلمان دربند به حاکمیت هشدار داده‌بود اما حاکمیت بدون توجه به قوانین حقوق بشر عمل نموده حقوق زندانیان را نادیده می‌گیرد و به زندانیان سیاسی و عقیدتی ظلم و ستم مضاعف تحمیل می‌کند ما همواره به عنوان نماینده جمع کثیری از فرهنگیان ایران به این اعمال غیرانسانی اعتراض نموده خواهان توقف زندان تمام آزادی‌خواهان از جمله همرزمان #بکتاش_آبتین و معلمان دربند هستیم.
#شورای_هماهنگی_تشکلهای_صنفی_معلمان_ایران این رنج بزرگ را به خانواده‌ی آبتین، اعضای کانون نویسندگان ایران، زندانیان سیاسی به ویژه معلمان دربند و همه‌ی مردم آزادیخواه ایران تسلیت می‌گوید و مسبب مرگ این شاعر گرانقدر را حکومت می‌داند و نسبت به تامین سلامت و امنیت سایر زندانیان به ویژه معلمان زندانی هشدار می‌دهد.

بنابر اطلاعیه کانون نویسندگان با فشار نیروهای امنیتی تشییع پیکر #بکتاش_آبتین از دوشنبه به امروز منتقل شده‌است.

 شورای هماهنگی از مردم شریف و فرهنگیان ایران درخواست می‌کند با حضور در مراسم تشییع پیکر این شاعر آزادی‌خواه در روز #یکشنبه، ۱۹ دی‌ماه ساعت ۱۵ واقع در امام‌زاده عبدالله شهرری ،با خانواده #بکتاش_آبتین و کانون نویسندگان ایران اعلام همبستگی نمایند.

ما باور داریم مرگ #بکتاش_آبتین روح تازه‌ای در کالبد آزادی‌خواهی و مبارزه با استبداد خواهد دمید و جنبش آزادی‌خواهانه و برابری‌طلبانه مردم ایران هرگز متوقف نخواهد شد.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران
۱۹ دی ۱۴۰۰

منبع

تصویر بیانیه