پیام تبریک کانون صنفی فرهنگیان گیلان به مناسبت آزادی معلمان دیوان دره و اعتراض به ادامه بازداشت موقت آقایان رسول بداقی، جعفر ابراهیمی،محمد حبیبی و سارا سیاهپور

تشکل صادر کننده: کانون صنفی فرهنگیان گیلان

تاریخ صدور: ۹ شهریور ۱۴۰۱


به نام خداوند جان و خرد

هشتم شهریور ماه معلمان بازداشتی دیوان دره در تجمع ۲۶ خرداد آقایان: #هیوا_قریشی#کاوه_محمد_زاده#پرویز_احسنی#امید_شاه_محمدی آزاد شدند.کانون صنفی فرهنگیان گیلان آزادی این معلمان آزاده و سرافراز که در میان انبوه بازداشتی‌های ماه‌های اخیر، مظلومانه‌تر دوره‌ی بازداشت خود را سپری کردند، شادباش می‌گوید و آرزومند است که در دادگاه علنی مطابق اصل ۱۶۸ قانون اساسی همه‌ی این معلمان تبرئه شوند.
کانون صنفی فرهنگیان گیلان ضمن استقبال از گشایش در روند پرونده‌های معلمان و تاثیر مثبت آن بر جامعه و ایجاد امید، نگرانی و اعتراض خود را نسبت به بازداشت طولانی آقایان #رسول_بداقی، #جعفر_ابراهیمی و #محمد_حبیبی اعلام می‌دارد و خواهان آزادی فوری آن‌ها بعد از ۴ماه بازداشت موقت است.
کانون صنفی فرهنگیان گیلان همچنین خواستار آزادی فوری بانوی کنشگر صنفی #سارا_سیاهپور می‌باشد. متاسفانه طبق وعده‌های داده شده قرار بود شنبه‌ی هفته‌ای که سپری شد، ایشان با قید وثیقه آزاد شوند اما هنوز به این وعده وفا نشده است. انتظار می‌رود مسئولان قضایی با درایت بیشتر و احترام به قانون، شرایط محاکمه‌ی عادلانه و قانونی را برای همه‌ی کنشگران صنفی ایران فراهم نمایند و با آزادی معلمان و پایان دادن به پرونده سازی‌ها علیه فعالان صنفی، فصل نوینی را در مسیر کنشگری‌ها فراهم آورند.

کانون صنفی فرهنگیان گیلان
۹ شهریور ۱۴۰۱

منبع

تصویر بیانیه