پیام تبریک کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز به مناسبت نوروز

تاریخ صدور بیانیه: ۱ فروردین ۱۴۰۱

سازمان صادر کننده بیانیه: کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز

رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند
چنان نماند ، چنین نیز نخواهد ماند

همکاران ارجمند دانش آموزان عزیز و اولیا گرامی

🌹صدای پای پیکِ بشارتِ بادِ بهاری وزیدن گرفته و در گوش درخت ،سبزه و گل پیام رستن و روییدن را نجوا می‌کند. شور و شوقِ بودن و هستی یافتن در برگ°برگِ هر ذره خاک، رنگین و پرمعنا شده است.

🌹سالی که گذشت همراه با رویدادهای ناخوشایند برای فرهنگیان و فعالان صنفی بود
از یک سو تورم لجام گسیخته و کاهش قدرت خرید باعث فشار بسیاری بر معیشت معلمان و اکثریت هموطنان شد .
از سوی دیگر به علت گسترش اعتراضات صنفی، شاهد برخوردهای امنیتی بی سابقه با فرهنگیان بودیم جمعی از همکاران در شهرهای مختلف همراه با ضرب و شتم بازداشت شده یا پرونده قضایی برای آن ها در هیات های بدوی و دادگاه انقلاب تشکیل شد و تداوم زندان برای تعدادی از همکاران همچنان ادامه دارد .

🌹تنها چیزی که مایه امیدواری بود تصویب طرح رتبه بندی به صورت ناقص بود که هنوز مشخص نیست اجرای آن بتواند کاهش قدرت خریدی را که طی سال ها به معلمان تحمیل شده جبران نماید .
اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان هم در هاله ای از ابهام قرار دارد .

🌹در پایان ،عید سعید نوروز و فرا رسیدن بهار را خدمت همکاران بزرگوار ، دانش آموزان عزیز ، همه هموطنان در داخل و خارج از کشور و همچنین فارسی زبانانی که نوروز را جشن می‌گیرند تبریک گفته و سالی سرشار از امید ، موفقیت ، شادابی ، رفاه و آسایش را برای همگان آرزو مندیم.

🌹همچنین سال نو را خدمت معلمان زندانی و خانواده های محترم تبریک گفته و آرزو می کنیم سال آینده ، درخواست آزادی معلمان دربند و همه فعالان مدنی به یک مطالبه عمومی و همگانی تبدیل شود .

کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز
۱۴۰۱/۱/۱

منبع

تصویر بیانیه