پیام انجمن صنفی معلمان فارس به مناسبت روز معلم

تشکل صادر کننده: انجمن صنفی معلمان فارس

تاریخ صدور: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲

 نه قلم یارای نگاشتن تبریک هفته و روز معلم را دارد و نه وجودمان تمایلی به گفتن و شنیدن آن و چه تاسف بار است اوضاع و احوال کشور و جامعه‌ای که اکثریت معلمانش رضایت شغلی و حتی انگیزه و اشتیاقی برای آموزش و تدریس ندارند، که این حاصل و نتیجه بی‌توجهی به خواسته‌ها و مطالبات به حق و قانونی معلمان شریف و زحمتکش می‌باشد.

چگونه تبریک بگوییم در حالی که امسال نیز نهادهای امنیتی در هفته معلم در ادامه سرکوب، هراس و نگرانی‌شان از تجمعات و اعتراضات معلمان مبادرت به دستگیری و بازداشت فعالین صنفی
#محسن_عمرانی
#احمد_حیدری
#شهناز_هاشمی
#ژاله_روحزاد
#مسعود_فرهیخته
و همچنین تعدادی از فعالین کارگری در یک دیدار صمیمی و دوستانه با خانواده گرامی معلم نستوه  #محمد_حبیبی نمودند. معلمان واقعی و راستینی که دغدغه ای جز حقوق از دست رفته دانش‌آموزان و همکاران‌شان ندارند و جرم‌شان عدالت‌طلبی و مطالبه‌گری است. اما بازداشت کوچک‌ترین خللی در اراده استوار آن‌ها نخواهد داشت و چه زیبا به این مصراع معنی بخشیده‌اند که؛ دست از طلب ندارم تا کام من برآید.

مسئولان امر و نهادهای امنیتی باید بپذیرند که برخورد غیرقانونی و خشونت‌آمیز با اعتراضات مدنی و مسالمت‌آمیز‌ و مطابق با اصول قانون اساسی معلمان و بی‌توجهی به مطالبات آن‌ها در زمینه آموزش و پرورش و حقوق قانونی دانش‌آموزان‌شان، همچنین عدم توجه به خواسته‌های معیشتی، رفاهی و درمانی آن‌ها و جایگاه و منزلت از دست رفته‌شان عاقبتی جز تباهی و ویرانی جامعه و کشور نخواهد داشت زیرا اصلاح جامعه و پیشرفت هر کشور به آموزش و پرورش آن کشور وابسته است.

هر چند تمام روزهای سال روز معلم است زیرا تعلیم و تربیت امری پویا و همیشگی است، امسال روز معلم مصادف با شهادت معلم معترض، آگاه و فرهیخته دکتر خانعلی و مقارن با روز کارگر را در حالی پاس می‌داریم که تعدادی از بهترین و دلسوزترین معلمان ایران این روز را در پشت میله‌های بازداشتگاه و یا زندان سپری می‌کنند.

#مهدى_فتحى
#رسول_بداقی
#جعفر_ابراهیمی
#محمد_حبیبی
#اسماعيل_عبدى
#هاشم_خواستار
#حسين_رمضان_پور
#اميد_شاه‌محمدى
#محمود_صديقى‌پور
#انوش_عادلى
#عزيز_قاسم_زاده
#محمد_قناتى
#محسن_عمرانی
#احمد_حیدری
#شهناز_هاشمی
#مسعود_فرهیخته

 انجمن صنفی معلمان فارس ضمن بزرگداشت و احترام به مقام والای معلم، از مسئولان و حاکمیت می‌خواهد به این قشر تاثیرگذار و دلسوز که هدایت و تعلیم و تربیت آینده‌سازان کشور را بر عهده دارند احترام گذاشته و خواسته‌ها و مطالبات قانونی‌شان را مورد توجه قرار دهند. همچنین با محکومیت بازداشت همکاران عزیزمان محسن عمرانی، احمد حیدری، شهناز هاشمی، ژاله روحزاد و مسعود فرهیخته در آستانه هفته معلم‌، خواهان آزادی این معلمان گرامی و تمامی معلمان بازداشت شده و زندانی می‌باشد

#ما_خاموش_شدنی_نیستیم
#ژن_ژیان_ئازادی

منبع

تصویر بیانیه