پيام مهر ١٤٠٢ كانون فرهنگيان استان اصفهان

تشکل صادر کننده: كانون فرهنگيان استان اصفهان

تاریخ صدور: ۱ مهر ۱۴۰۲


پيام مهر ١٤٠٢ كانون فرهنگيان استان اصفهان

به نام خداوند جان و خرد

امروز، اول مهر ١٤٠٢، آغاز مهربانی و مهرورزی است.درهای مدارس را می گشايند و از اين پس،كهنه درهای ظلم و ظلمت بر هم می‌خورد.

 مهر شروعی دوباره است تا آگاهی های بيشتری كسب كنيم و به دانش و بينش بيشتری مجهز شويم و “راه”را بهتر بشناسيم. فرصتی است تا در سال جدید دانش‌آموزی، همراهانی مصمم‌تر، همفکرانی تازه‌تر، اندیشه هایی متعالی تر و شناختی عمیق‌تر از رسالت انسان و دنیايی كه پيش روی داريم کسب کنیم.

 مهر، تجدید بیعت با قلم و کتاب، با کلاس و سنگر است. مدرسه و کلاس هم یک جبهه است که در آن، نوع دیگری از مبارزه، با دشمنی دیگر و با تاکتیک‌هایی متفاوت جریان دارد. مدرسه، مهربان است و بانی «مهر» دیوارهای مدرسه از این همه هیاهوی دلارام، پوست تازگی انداخته است و از زنگ مدرسه، بوی لرزه های اندام شَعَف در فضا پیچیده است ، گویا همه چیز به رقص درآمده! تولد مدرسه، روز اتمام ساخت آن نبوده است؛
روز اوّل مهر، میلاد آن است. از همان روز نخست تن داد که برای بچه‌ها او را بسازند؛

 بچه‌هایی که ایران فردا را می‌سازند. بنابراين دانش‌آموز عزيز تا می‌‌توانی از بودن در کنار دوستان خود لذت ببر، دوستی‌ها را تقویت کن و به دوستان خود نيز کمک کن که استعداد درونی و گوهر بیگانه‌ وجودشان را بیابند. مدرسه فرصت بزرگِ فهمیدن است که در آن روح قد می‌کشد و بزرگ می‌شود. درس خواندن پس از انسان بودن است. آینده تو در روز اول مدرسه رقم می خورد. دانش آموز باید مهارت های زندگی را کسب کند. اخلاق شهروندی را یاد‌ بگیرد. مسئولیت پذیری، آداب معاشرت، مهارت ارتباط موثر با دیگران و اعتماد به نفس را در خود تفويت كند.

 بازگشایی مدارس و نوید تلاشی دوباره و شروع سال تحصیلی جدید را به تمامی دانش‌آموزان عزيز، معلمان و مدرسان محترم و همه عوامل دلسوز تعليم و تربيت ايران زمين تبريك و تهنيت مي‌گوييم.
اکنون که در آغاز سال تحصیلی نوین هستیم، شايسته أست برای سال پيش رو، برنامه ریزی داشته باشیم تا پایان را نتیجه پربار این آغاز سازیم و خاتمه را به زیبایی شروع قرار دهیم. پس ما هم با اين اميد آغازگر راه نو باشیم، كه ظلم و ستم، جهل و نادانی، فقر و بی‌عدالتی از اين مملكت رخت بربندد و ريشه كن شود، تا نخبگان بر صدر نشینند و قدر بینند و با عقلانیت و خردورزی فلسفه شاد زیستن را پی‌ریزی کنند.

كانون فرهنگيان استان اصفهان
       مهر ماه ۱۴۰۲

منبع

تصویر بیانیه