نامه معلمان به ریاست جمهوری

تشکل صادر کننده: شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

تاریخ صدور: ۲۱ آبان ۱۳۹۷

به نام خداوند جان و خرد

جناب آقای دکتر حسن روحانی

 رئیس جمهور گرامی جمهوری اسلامی ایران 

با سلام و احترام 

به استحضار می رساند قانون اساسی جمهوری اسلامی مسئولیت اجرای قانون اساسی و قوانین مصوب مجلس را حضرت عالی دانسته است. اصول سوم، سی ام و چهل و سوم قانون اساسی، دولت را به فراهم آوردن آموزش و پرورش رایگان و باکیفیت برای همه ملت موظف نموده است. 

شوربختانه در کشور ما دهه هاست دولت ومجلس نسبت به آموزش و پرورش بی مهری می نمایند! به شکلی که این نهاد هم اکنون در حالت احتضار قرار گرفته است. آموزش و پرورشی که 40 سال پیش حدود 7 درصد از تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص داده بود، اکنون در دولت شما حدود نیم درصد تولید ناخالص ملی را در بودجه خود می بیند. آموزش و پرورشی که برخلاف اصول یاد شده نه تنها رایگان نیست بلکه نخستین رتبه خصوصی سازی را در بین کشورهای عضو یونسکو دارد. 

چرا بودجه آموزش و پرورش که در ابتدای انقلاب ۳۰ درصد بودجه کشور را به خود اختصاص می داده  اکنون به زیر ۱۰ درصد رسیده است؟ در حالی که پوشش تحصیلی نیز حدود 2 برابر شده است؟ آیا رئیس جمهور در قبال عمل نکردن به اصول قانون اساسی نباید پاسخگو باشد؟ 

آیا کشوری سراغ دارید که بدون آموزش و پرورشی با کیفیت و معلمانی دانا، کارآزموده و مرفه روی آسایش و آرامش و امنیت را دیده باشد؟ چرا اجازه داده اید آموزش و پرورش به حالتی در آید که برونداد آن انسان هایی آگاه، توانمند، سالم،اندیشمند، اجتماعی، هنرمند و کارآزموده نباشند، درعوض انسان هایی بیرون دهد که هیچ یک از مهارت زندگی را  نمی دانند؛ گفت و گو و مدارا و اندیشه ی درست را تجربه نمی کنند؛ انسان های اجتماعی، سالم و هنرمند نیستند و خلاقیت، تخیل، مدارا و شکیبایی را نمی آموزند و بیشتر” مرکز تولید آسیب های اجتماعی” به نفع ” مافیای کنکور” بشود؟

از طرف دیگر معلمان که نقش اصلی را در پروسه آموزش و پرورش دارند، در طول این سالها از بسیاری از حقوق مادی و معنوی خود اندک اندک محروم شده اند، به گونه ای که دهها مورد از حقوق و مزایای معلمان کاسته شده است و روز به روز قدرت خرید آنها کمتر و کمتر شده و منزلت اجتماعی آنها نادیده گرفته شده است. 

آیا پاسخ اعتراض معلمان به نادیده گرفتن اصول قانون اساسی در آموزش و پرورش باید آن احکام شداد و غلاظ و زندان و تبعید و محرومیت باشد یا تشویق و تقویت معترضان برای رسیدن کشور به آموزش و پرورشی باکیفیت، برای رسیدن درست و اصولی به توسعه انسانی و در نهایت پیشرفت و آسایش و آرامش کشور؟ 

لذا از جناب عالی خواستارم که نسبت به مسئولیت خود در اجرای قانون اساسی قیام نموده و بودجه آموزش و پرورش را به گونه ای تنظیم کنید که هم آموزش و پرورش رایگان و باکیفیت در اختیارهمه مردم ایران قرار گیرد و هم با داشتن معلمانی آگاه، کارآزموده و مرفه به توسعه و پیشرفت واقعی کشور کمک نمایید.

                                                           با سپاسگزاری فراوان 

                                                             نام و نام خانوادگی

1. …….

2. …….

                                                                شاغل در مدرسه ……….

                                                                شماره تماس: ………….

رونوشت:

1-   دفتر مقام  رهبری

2- مجمع تشخیص مصلحت

3-  قوه قضاییه

4- سازمان مدیریت و برنامه ریزی

5- مجلس شورای اسلامی 

6-وزارت آموزش و پرورش

📣📣 همکاران عزیز!

🔹لطفا متن نامه فوق 👆👆👆 را پرینت بگیرید و روزهای تحصن

#سه_شنبه_و_چهارشنبه_۲۲_و_۲۳_آبان  در مدرسه بصورت جمعی امضا نمایید و برای ریاست جمهوری و سایر مسئولان ارسال کنید.

منبع

تصویر بیانیه