نامه سرگشاده جمعی از فرهنگیان استان مرکزی در خصوص قطع رتبه‌بندی برخی از فرهنگیان در این استان

صادر کننده: جمعی از فرهنگیان استان مرکزی

تاریخ صدور: ۱۳ تیر ۱۴۰۲

نامه سرگشاده جمعی از فرهنگیان استان مرکزی در خصوص قطع رتبه‌بندی برخی از فرهنگیان در این استان

جناب آقای نوازنی مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان مرکزی!

با سلام و احترام

اینجانبان _جمعی از فرهنگیان استان مرکزی_ نسبت به محرومیت تعدادی از همکاران خدوم، پرتلاش، حق طلب و پیش کسوت از حق مسلّم رتبه بندی اعتراض شدید خویش را اعلام می داریم.

هرچند لایحه رتبه‌بندی، آن گونه که وعده داده‌بودند و انتظار می رفت، تصویب نشد! و در مرحله اجرا نیز از سوی وزارت آموزش و پرورش با تدوین آیین نامه غیرکارشناسی و ناقص موجب اعتراض، دلسردی  و رنجش خاطر قاطبه فرهنگیان گردید!
اما همین رتبه‌بندی ناقص هم شامل جمعی از همکاران و فعالان صنفی در سراسر کشور و از جمله تعدادی از بهترین همکاران ما، خانم‌ها و آقایان معصومه خورشیدی، مریم خورشیدی، ایرج کاردان، محمد قناتی، عباس علیدادی نگردید و کام ما را تلخ تر نمود.

اینک ما به حکم اخلاق و انسانیت نمی‌توانیم‌ از مواهب و امتیازات رتبه بندی بهره‌مند شویم، درحالی که همکارانی که بیشترین نقش را در پیگیری جهت تصویب و اجرای لایحه فوق داشته‌اند و هزینه های مادی و معنوی زیادی دراین راه متحمل شده‌اند؛ از این امتیازات اندک نیز محروم شوند.

همکاران گرامی که در استان مرکزی فاقد رتبه بندی شده‌اند، به شهادت و گواهی اکثریت همکاران این استان، معلمانی مجرب، دلسوز و مسئولیت پذیر و اکثرا دارای سوابق کاری بالایی هستند که همواره مدافع حقوق دانش‌آموزان و همکاران خود بوده‌اند و در تمام فعالیت‌های صنفی، جز در مسیر مطالبه حقوق آنها، فعالیت دیگری نداشته‌اند.

با توجه به اینکه لایحه رتبه‌بندی مصوبه مجلس شورای اسلامی بوده و هیچ معلم واجد امتیازات و شرایط مذکور در آئین نامه تدوینی را با هیچ  نوع بهانه‌ای از این قانون مستثنی نکرده‌است؛ از جنابعالی به عنوان  سکاندار آموزش و پرورش استان که مسئولیت اخلاقی، انسانی، قانونی و شرعی دفاع از حقوق تک‌تک فرهنگیان استان را به عهده‌دارید انتظار داریم تا در جهت عمل به وظیفه قانونی و حفظ باورهای اعتقادی و ایمان شخصی‌تان استقلال نهاد آموزش و پرورش را حفظ نموده و حق پایمال شده این همکاران را به آنها بازگردانید. تا انشاءالله در پیشگاه خداوند و بندگان خوبش سربلند و سرافراز باشید.

با احترام
جمعی از فرهنگیان استان مرکزی
۱۳ تیر ۱۴۰۲

منبع

تصویر بیانیه