نامه سرگشاده‌ی کمپین یکصدهزار امضا به ریاست قوه قضائیه

 

تشکل صادر کننده: کمپین یکصدهزار امضا

تاریخ صدور: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲

نامه سرگشاده‌ی کمپین یکصدهزار امضا به ریاست قوه قضائیه

جناب آقای محسنی اژه‌ای!

با درود
چندی پیش تلاش‌شد تا نامه‌ای با امضای ۱۲۰۰ تن از فرهنگیان سراسر کشور(https://t.me/kashowra/16970) مبنی بر درخواست آزادی معلمان زندانی، پایان دادن به پرونده‌سازی علیه فعالان صنفی و پایبندی مسئولان به اصول ۲۶، ۲۷ و ۱۶۸ قانون اساسی در حوزه فعالیت‌های صنفی به مجموعه‌ی تحت امر شما تحویل داده شود، اما با وجود پیگیری‌های بسیار، هیچ‌کدام از بخش‌های قوه قضائیه حاضر به تحویل و ثبت این نامه نشدند.

با وجود تعطیلی مدارس، کم شدن ارتباط معلمان و مشکل فیلترینگ فضای مجازی با گذشت کم‌تر از چهار هفته تعداد امضاهای تایید آن نامه از سوی معلمان از«۱۲۰۰»به بیش از «۲۲۰۰۰» رسیده است و همچنان هر روز بر این تعداد افزوده می‌شود.

ما بر این باوریم که پاسخ مثبت و شایسته‌ی شما به این درخواست قطعاً تاثیر اجتماعی و حتی سیاسی مثبتی بر جامعه خواهد گذاشت. اما اگر این درخواست بی‌پاسخ بماند یا واکنشی منفی و غیرمنطقی به‌دنبال داشته باشد به‌ویژه آن‌که مطالبات فرهنگیان بازنشسته نیز در سال جدید تا امروز بی‌پاسخ مانده است، تجمیع مطالبات دیر یا زود ممکن است موجب گردد تا این‌شکل و روش آرام و پسندیده مطالبه‌گری تغییر کند.

این نامه را ما معلمان، بنا بر رسالت و مسئولیت اجتماعی صرفاً به‌منظور آگاه سازی، روشنگری و گوشزد به مسئولان تهیه و به‌صورت عمومی و سرگشاده منتشر کرده‌ایم.

امید که پاسخ شایسته‌ی شما، راه را برای ادامه مطالبه‌گری در سایر زمینه‌ها با روش‌های مشابه هموار سازد.

با سپاس
۱۴ مرداد ۱۴۰۲
۲۲ هزار معلم عضو کنونی کمپین یکصدهزار امضا

منبع

تصویر بیانیه