قطع نامه ی پایانی تجمع پنج شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ شورای هماهنگی

تشکل صادر کننده:  شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

تاریخ صدور: ۲۰ آبان ۱۴۰۰

فرهنگیان شریف …. 

🔺امروز پنج شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ ما فرهنگیان در قالب شورای هماهنگی تشکلهای صنفی ، در تجمعات گسترده ی سراسری ، آمده ایم تا فریاد اعتراضی خود را  نسبت به شیوه تقسیم بودجه و اختصاص درصد بسیار اندکی از سهم بودجه ی سالانه ی کشوری به آموزش و پرورش با توجه به جمعیت ۱۳ میلیونی دانش آموزان ، جمعیت یک میلیونی معلمان ، خانواده ی آنان و اهمیتی که نظام تعلیم و تربیت در زیرساختهای فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی کشور دارد، اعلام کنیم. 

🔹دولتها و مجلسهای گذشته بیش از ۱۴ سال است که اجرای  قانون مدیریت خدمات کشوری را برای آموزش و پرورش شاغلین و بازنشستگان به بهانه های گوناگون به تاخیر می اندازند. 

اجرای قانون را در حق فرهنگیان به بهانه ی افزایش تورم نادیده می گیرند. 

🖌فرهنگیانی که به زیر پا گذاشتن قانون توسط حاکمیت اعتراض می کنند ، با برخوردهای شدید امنیتی مانند : زندان های طولانی مدت ، ضرب و شتم در خیابان ، اخراج ، تبعید ، و محرومیتهای گوناگون  روبرو می شوند.

❗️❗️ماتجمع کنندگان به حاکمیت هشدار می دهیم که بدون اغراض شخصی و جناحی ، بدون فریبکاری ، برای جلوگیری از انحطاط آموزش و پرورش کشور به خواسته های فرهنگیان توجه  کرده و در برطرف کردن مشکلات آنان اقدام نماید.

آزادی معلمان زندانی / آموزش رایگان و باکیفیت برای جوانان  / اجرای نظام رتبه بندی  ۸۰ درصد حقوق هیات علمی دانشگاهها/ اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان / بستن پرونده های فعالان صنفی / مشکلات آموزشیاران نهضت سواد آموزی / رسیدگی به مشکلات مربیان پیش دبستانی / پاداش پایان خدمت بازنشستگان/ پرداخت حق التدریس معلمان / رسیدگی به مشکلات معلمان خرید خدمت/ بازگشت به کار معلمان اخراجی / انتخاب وزیر از میان فرهنگیان، واگذار کردن مدیریت صندوق ذخیره ی فرهنگیان به سهامداران آن صندوق.

حاکمان بدانند، اعتراضات و تجمعات فرهنگیان و سایر اقشار معترض جامعه پاسخ به سوء تدبیر آنهاست.

⛔️معلمان کشور در قالب شورای هماهنگی اعلام می کنند ، پیش تر موارد اشکال لایحه ی ثبت شده در سامانه ی مجلس  ، بوسیله ی شورای هماهنگی به آگاهی  نمایندگان مجلس رسیده ، بدون توجه به موارد یاد شده ، هرگز اجرای ناقص رتبه بندی و همسان سازی حقوق بازنشستگان را نخواهند پذیرفت ، در صورت ادامه ی بی اعتنایی به خواسته های آنان ، در چند هفته ی آینده  این اعتراضات به شیوه های گوناگون همچنان دنبال خواهد شد.

منبع

تصویر بیانیه