فراخوان تحصن و تجمع انجمن صنفی معلمان کردستان مریوان

تشکل صادر کننده: انجمن صنفی معلمان کوردستان ـ مریوان

تاریخ صدور: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

⚡️ فرهنگیان شریف بازنشسته و شاغل

با سلام و درود فراوان

✨ همانطور که مستحضرید نیروهای امنیتی و نظامی و در راس آنها مدیران ارشد شهرستان مریوان تجمع قانونی و مدنی معلمان را در روز 11اردیبهشت برنتافتند و در این روز متاسفانە ساحت انسانی و شان والای معلم مورد هتک حرمت قرار گرفت و دو نفر از شریفترین فعالان صنفی فرهنگیان مریوان، آقایان اسکندر (سوران) لطفی، مسعود نیکخواه به شیوه غیر قانونی بازداشت شدند.

📝 ضرب و شتم معلمان در داخل و جلو اداره آموزش و پرورش همچنین اهانت به معلمین توسط نیروهای امنیتی تحت هیچ شرایطی توجیه پذیر نبوده و انجمن صنفی معلمان مریوان ضمن محکوم کردن این روش غیر انسانی حق اعتراض قانونی را برای خود و هر همکاری به صورت فردی محفوظ می داند.

✨ انجمن صنفی معلمان کوردستان در اعتراض به رویه سرکوب و بازداشت غیرقانونی روز یکشنبه 18 اردیبهشت، تحصن در مدارس و دوشنبه 19 اردیبهشت تجمع در جلو اداره آموزش و پرورش را فراخوان می دهد.

📌 انجمن صنفی معلمان اعلام میدارد تحصن یکشنبه و تجمع دوشنبه کمترین کنشی است که برای آزادی #مسعودنیکخواه و #اسکندرلطفی انجام خواهد داد و تمام تلاش خود را برای آزادی فرهنگیان بازداشتی و حفظ شان معلم به منصه ظهور خواهد گذاشت.

⭕️⭕️⭕️⭕️

◀️ یکشنبه : تحصن در مدارس (عدم حضور در کلاس) شیفت صبح و بعدازظهر

◀️ دوشنبه: تجمع جلو اداره آموزش و پرورش ساعت ۱۰ الی ۱۲

انجمن صنفی معلمان کوردستان ـ مریوان

16اردیبهشت 1401

منبع

تصویر بیانیه