فراخوان انجمن صنفی معلمان کردستان (سقز و زیویه) برای تجمع اعتراضی پیرامون تداوم بازداشت همکاران زندانی

تشکل صادر کننده: انجمن صنفی معلمان کردستان

تاریخ صدور: ۱ تیر ۱۴۰۱

به نام خداوند جان و خرد

جامعه معلمان و فعالین صنفی شهرستان سقز از شامگاه ۲۵ خردادماه ۱۴۰۱ با رفتاری غیرقانونی و غیرقابل توجیه مواجه شدند. بازداشت ۲۰ تن از همکاران شریف شهرستان سقز، نشان از نگاه سلیقه‌ای و غیرقانونی مسئولینی داشت که به نظر می‌رسد تمایلی به حل مسئله آموزش و پرورش ندارند و به درک درستی از جامعه فرهنگی کشور نرسیده‌اند.

از روز ۲۶ خرداد ماه، چهارتن از معلمان شهرستان سقز، به نمایندگی از انجمن، جامعه فرهنگی و خانواده معلمان دربند، با بسیاری از نهادهای ذیربط گفتگو کردند. علی‌رغم وعده‌های مکرر و با وجود تفهیم اتهام و صدور قرار تامین مبنی بر آزادی موقت از سوی مسئولین قضایی، بازداشت غیرقانونی همکاران ما ادامه پیدا کرد.

بی‌نتیجه ماندن تعاملاتی که به زعم جامعه معلمان می‌توانست بسیار سازنده باشد، بسیاری از خانواده‌ها و فعالین جامعه معلمان را مایوس کرد. خاطر نشان می‌کنیم اگرچه فضای شهرستان در این ایام آبستن حوادث بسیاری بوده است و با توجه به فضای ناامید کننده مذاکرات، جامعه معلمان و خانواده‌ها از هرگونه اقدامات احساسی از جمله تجمع مقابل فرمانداری، دادگستری و نهادهای امنیتی ممانعت به عمل آوردند،

با تمام این تفاسیر، انجمن صنفی معلمان کردستان(سقز و زیویه)، جامعه فرهنگیان و خانواده معلمان زندانی شهرستان سقز، از کلیه جامعه فرهنگیان و خانواده‌هایشان دعوت می‌کند، در صورت عدم آزادی همکاران دربندمان، روز #یک‌شنبه درمقابل اداره آموزش و پرورش #تجمع_اعتراضی برگزار کنند و صدای اعتراض خودشان را بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی به گوش مسئولان برسانند.

وعده ما در صورت عدم آزادی همکاران‌مان؛

روز یک‌شنبه ۵ تیرماه

ساعت ۱۰ الی ۱۲ ظهر

محل تجمع: مقابل اداره آموزش و‌ پرورش شهرستان سقز

انجمن صنفی معلمان کردستان(سقز و زیویه)
اول تیرماه ۱۴۰۱

منبع

تصویر بیانیه