بیانیه ی شورای هماهنگی در محکومیت برخورد با ۷ تن از فعالان صنفی فرهنگیان

تشکل صادر کننده: شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

تاریخ صدور: ۲۵ آبان ۱۴۰۰

ریاست محترم قوه ی قضائیه ، قضات ارجمند

🔺همانطور که خود مستحضر هستید ، هیج قانونی حق دادخواهی را از هیچ قشر ، فرد و گروهی سلب نکرده است . 

افزون بر این قانون اساسی جمهوری اسلامی در اصول بسیاری بر حق دادخواهی  و داشتن وکیل تعیینی برای همه ی مردم بطور مساوی تاکید کرده است.   

✅ در اصل 35 بر داشتن وکیل مستقل و تعیینی ،در اصل 26 برحق داشتن تشکل مستقل ، در اصل 27 بر تشکیل اجتماعات، در اصل 168 قانون اساسی بر علنی بودن رسیدگی به جرایم سیاسی با حضور هیات منصفه  و بسیاری از اصول دیگر در این قانون بر حق مردم تاکید شده است. که متاسفانه معلمان را به خاطر اقداماتی دستگیر و مجازات می کنند ، که قانون اساسی بر درست بودن این کنشهای اجتماعی تاکید کرده است.

همچنین بزرگان و ائمه در رهنمودهای بسیاری بر رعایت حقوق ملت تاکید کرده اند.

🔹 اما با اینهمه با کمال تاسف در این روزها که معلمان برای احقاق حق خود و اعلان خطر بزرگی که به خاطر کوتاهی های پی در پی مجلس و دولت در تنظیم بودجه ی وزارت آموزش و پرورش ،  پیش روی سیستم تعلیم و تربیت فرزندان این سرزمین نهاده شده ، لب به دادخواهی گشوده اند،برخی نیروهای امنیتی به کمک برخی قضات، که کمتر در جریان مشکلات آموزش و پرورش هستند، فرهنگیان دادخواه و دلسوز را  با احکام سنگینی روبرو می کنند.

 ♦️برخورد قهرآمیز حاکمیت با فعالینی که صرفا در پی احقاق حقوق قانونی و طبیعی خود هستند شایسته  نیست و خلاف قانون اساسی است

از این جمله آقایان جعفر ابراهیمی از شهریار ، محمود ملاکی از بوشهر ، مهدی فتحی و غلامرضا غلامی از شیراز  ، عزیز قاسم زاده از رودسر،لطیف روزیخواه از جلفا ، خانمها نصرت بهشتی از مشهد و ناهید فتحعلیان از تهران با وثیقه ها و زندانهای بسیار سنگینی روبرو هستند .

🔺آقای جعفر ابراهیمی این معلم دلسوز ازطرف دادگاه انقلاب کرج از  حق وکیل تعیینی و مستقل برخلاف اصل 35 قانون اساسی محروم شده است.

🔹آقای محمود ملاکی با یک میلیارد تومان وثیقه ،در روز 25 آبان در دادگاه انقلاب بوشهر محاکمه می شود .

 🔺آقای مهدی فتحی بیش از دو ماه است بلاتکلیف در زندان عادل آباد شیراز در بازداشت موقت به سر می برد و از روی ناچاری دست به اعتصاب غذا زده است.

🔹آقای غلامرضا غلامی در شیراز با نزدیک به یک میلیارد تومان وثیقه موقتا آزاد شده است.

🔺خانم نصرت بهشتی معلم بازنشسته به جرم فعالیت صنفی فرهنگیان توسط دادگاه انقلاب مشهد به 5 سال زندان محکوم شده است.

🔺خانم ناهید فتحعلیان نزدیک به یکسال است که در زندان اوین در بازداشت موقت به سر می برد.

🔹آقای عزیز قاسم زاده فقط به جرم فعالیت صنفی به زودی در داد گاه انقلاب  رودسر محاکمه خواهد شد.

⭕️ آقای لطیف روزیخواه ، پس از یک محاکمه سخت در دادگاه انقلاب جلفا در انتظار حکم می باشد.
🔹 شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران این بدعتهای ناحق را در جایگاه قانون بر نمی تابد، و  مسئولین مربوطه را به رعایت عدل ،انصاف و وجدان بیدار در رعایت  حقوق شهروندان ، و تشکیل دادگاه صالحه فرا می خواند.

منبع

تصویر بیانیه