بیانیه ی انجمن صنفی معلمان کردستان / سقز و زیویه در دفاع و حمایت همه جانبه از معلم فرهیخته جناب آقای  حمید رحمتی

تشکل صادر کننده: انجمن صنفی معلمان کردستان/ سقز و زیویه 

تاریخ صدور: ۲۳ آبان ۱۳۹۸

به نام خداوند جان و خرد 

ملت شریف و بزرگوار ایران

فرهنگیان و دانش آموزان عزیز

با کمال تاسف یکی از معلمان دلسوز، عدالتخواە و مطالبه گر میهنمان جناب آقای #حمید رحمتی در اعتراض به حکم ناعادلانه￷(￶￵۳۶ ماه حبس،￷ ￵۷۴ ضربە شلاق و ۲۰ میلیون ریال جزای نقدی￷)￵ از سوی رئیس شعبە ی سوم دادگاه شهرستان شهرضا( آقای پارسا فر) علیه خود، در زندان حدود پنج شبانه روز است که دست به اعتصاب غذای خشک زده است و جان او در خطر است!

#حمید رحمتی معلم شهرضایی گناهی جز عدالتخواهی، حق طلبی و دعوت حاکمیت به تبعیت از قانون ندارد!

معلم سی سال خدمتی که خواسته ها و مطالبات بر حق دانش آموزان و معلمان کشور را با مدنی ترین شکل و به دور از هر ابهامی با صدای رسای خویش فریاد زده، خواهان بهبود وضعیت آموزش و پرورش، پیشرفت و توسعه ی همه جانبه ی کشور است.

برخوردهای قرون وسطایی با معلمان عدالتخواه و خواست و اراده ی آنان برای تغییر در  اقدامات، نگرش ها و تفکرات منسوخ در قبال علم و تربیت، که از جانب حاکمیت بالاخص دستگاه قضایی و ضابطین آنها صورت می گیرد با هیچ عقل و منطقی سر سازگاری ندارد!

این گونه اعمال به مسلخ بردن عدالت و آزادی و عقب گرد به تحجر و بربریت است.

هرخواست منطقی، قانونی و مشروع را در زمره ی اقدام علیه امنیت ملی، تبانی و تشویش اذهان و … نهادن، به دور از دایره ی عقلانیت، انصاف و عدل بوده، بیش و پیش از هرچیز سبب مشروعیت زدایی از دستگاه قضایی گردیده و سبب سلب اعتماد از این ارگان حساس و حاکمیتی می گردد.

در عقب مانده ترین جوامع هم سراغ نداریم با کسانی که خواهان گسترش عدل و داد، پیشرفت و توسعه ی علم و فن آوری و سوق دادن جامعه در مسیر کمال و نیکبختی هستند، این چنین برخورد شود.

یک بار دیگر برای تنویر افکار عمومی و قضاوت مردم ، اهم خواسته ها و مطالبات معلمان و تشکل های صنفی را که ماحصل دهه ها تجربه در زمینه ی مسائل آموزش و پرورش است را به سمع و نظر هم میهنان عزیز می رسانیم تا برای همگان آشکارتر گردد.

۱- اجرای اصل ۳۰ قانون اساسی( آموزش و پرورش رایگان)

۲-برقراری عدالت آموزشی و پرهیز از کالایی سازی آموزش

۳- کیفیت بخشی به آموزش

۴- ارتقای وضعیت معیشتی و رفاهی معلمان و بازنشستگان

انجمن صنفی معلمان کردستان / سقز و زیویه ضمن اصرار و پافشاری بر مواضع مشروع و قانونی تشکل های صنفی، خواستار آزادی بی قید و شرط تمامی معلمان مطالبه گر و عدالتخواه بالاخص جناب آقای # حمید رحمتی بوده،انتظار اعاده ی دادرسی در پرونده های تمامی فعالان صنفی دارد و دستگاه قضا را هر چه سریعتر به هوشیاری، بازگشت به رسالت حقیقی خودو استقلال در رای و قضاوت فرا خوانده، انتظار دارد مسوولین قوه قضاییه راه را بر اعمال سلیقه ی نهادها و ارگان های امنیتی بسته و زمینه ی توسعه ی عدالت همه جانبه را فراهم آورند، همچنین اجازه ندهد کسانی که درصدد انشقاق هر چه بیشتر بین ملت و حاکمیت هستند، به اهداف خود دست یابند.

منبع

تصویر بیانیه