بیانیه کانون صنفی معلمان خوزستان در محکومیت قتل مهسا (ژینا) امینی

تشکل صادر کننده: کانون صنفی معلمان خوزستان

تاریخ صدور: ۲۶ شهریور ۱۴۰۱

ساده بگویم که جانش فدای یک تار مویش شد، دخترکانی که در گلوی زمین گیر کرده اند و فقط قدری حرف می‌خواهند و کمی آزادی! و آرزویشان این است که کاش دوباره حوا های زمان سیب بچیند تا از اینجا هم بیرونشان کنند.

ژینا, دختر ایران برخلاف نامش که تعریف از زندگی بود, آوازه اش برای همیشه به یک مرگ, یک مرگ سیستماتیک و ایدئولوژی پیوند، سنجاق شد.
“بِأَيِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ” آیا این سوال باز هم بدون پاسخ خواهد ماند؟ دیگر زمان سکوت و نگاه های هاج و واج مردان و زنان این سرزمین سر آمده و بدون شک آن روز نزديک است که گیسوی دختران این سرزمین با همراهی مردان آزاده اش طنابی خواهد شد بر گردن آنانی که دست بر گلوی این مردم میفشارند.

کانون صنفی معلمان خوزستان, ضمن محکوم کردن اینگونه برخوردهای قهری و تبعیض جنسیتی، قتل مداخله گرانه مهسا امینی را به پدر و مادر مظلومش و همه پدران و مادران داغ دیده از ظلم سرزمینمان تسلیت عرض مینماید و خواستار پایان دادن به اعمالی ست که در هیچ دین و مسلک و شریعت و قانونی جایگاهی ندارند و این اطمینان را خواهیم داد که ما معلمان در ادامه دادخواهی خود، توجه و واکنش بیشتری به مسائل اجتماعی روز خواهیم داد و هیچ خط کشی را برای مطالبه گری قانونی و انسانی خود متصور نخواهیم بود .امیدواریم روزی نظام آموزشي ما نیز دستی بر آتش آزادی خواهی و عدالت پیشگی دخترانمان داشته باشد ‌

#کانون_صنفی_معلمان_خوزستان
۲۶ شهریور ۱۴۰۱

منبع

تصویر بیانیه