بیانیه کانون صنفی معلمان خوزستان در محکومیت سناریو سازی علیه فعالان فرهنگی و شورای هماهنگی تشکلها

تشکل صادر کننده: کانون صنفی معلمان خوزستان

تاریخ صدور: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان ایران به عنوان یک مرجع معتبر و قابل استناد برای معلمان سراسر ایران می باشد که از سال ۱۳۸۰ تا کنون پیگیر مطالبات معلمان از همه راههای قانونی از قبیل #رایزنی و #مذاکره و #تجمع و #تحصن بوده و در این مسیر با همه دشواری ها برای احقاق حقوق حقه معلمان و دانش‌آموزان این مرز و بوم از هیچ تلاشی دست بر نداشته است.

اعضای شورای هماهنگی متشکل از نمایندگان کانون های صنفی و فعالین صنفی سراسر ایران است که تمامی برنامه ها و فعالیت ها از موضع گیری، صدور بیانیه تا اعلام تحصن و تجمع و ….با همفکری و مشورت کلیه اعضا صورت می گیرد و ارتباطش با بدنه معلمان از طریق نمایندگان آن ها در شورا میسر می گردد.
لازم به ذکر است که هر تشکل در شورا فقط یک حق رای دارد بنابر این تصمیمات گرفته شده نتیجه خرد جمعی و نظر همه تشکلها میباشد در نتیجه اینگونه سناریوهای نخ نما به هیچ عنوان نه در شان شورا و نه در شان همکاران دلسوز و آزاد اندیشی می باشد که با اتهامات واهی در بازداشت به سر می برند.

سازمان جهانی آموزش یا فدراسیون آموزش بین المللی به نام ( Education International ) یا EI که شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان ایران از سال ۱۳۹۰ به عنوان عضو ناظر در آن عضویت داشته است و خانم سیسیل کوهلر و همسر ایشان آقای ژاک پاریس هم آموزگار و هم از اعضای این نهاد هستند.

“پیگیری اصلاحات آموزشی و رصد شرایط آموزش و پرورش کشورها و به خصوص وضع معلمان از مهم ترین وظایف این نهاد بین المللی است”

بنابر این ارتباط شورای هماهنگی با این نهاد و ارتباط اعضا با یکدیگر در این بستر کاملا طبیعی به نظر می‌رسد.

اتحاد و همبستگی معلمان و مرجع قرار دادن شورا در راه مطالبه گری عرصه را بر چپاولگران تنگ کرده است.
ایستادگی و برحق بودن معلمانی همچون #رسولبداقی، #مسعودنیکخواه، #اسکندرلطفی و #شعبانمحمدی تاب و طاقت از مسئولین و مجلس و دولت ناکارآمد و بی مسئولیت ربوده است
و با تهدید و بازداشت و زندانی کردن معلمان سعی در پاک کردن صورت مسئله را داشته اند. با تمام تلاش هایی که در جهت لگدمال کردن حقوق معلمان و عقب راندن جنبش حق طلبانه آن‌ ها که تا به حال انجام شده ولی ناتوان از در هم شکستن اتحاد معلمان، سرانجام آخرین حربه‌ی یا بازی نخ نما شده و تکراری از آستین نیروهای امنیتی بیرون آمد تا با تحت فشار قرار دادن فعالین زندانی از آن‌ها اعتراف بگیرند و با خدشه به جنبش عدالتخواهی معلمان، آن‌ها را از حضور در خیابان و طرح خواسته هایشان برحذر داشته و بترسانند و با کارت بازداشت دو معلم خارجی که سابقه ‌ای بسیار شفاف دارند در سیاست خارجی بازی کند.

موضوع قابل اهمیت بازی صدا و سیما و روزنامه کیهان است که با حیثیت این فعالین صنفی و فقط با طرح یک اتهام، بدون برگزاری دادگاه و اثبات جرم اقدام به انتشار تصویر و نام آنها نمود.
این یک بام و دو هوا زمانی بیشتر نمایان میشود که در خصوص اختلاس‌های چند هزار میلیاردی و فسادهای کلان تنها به استفاده از حروف اختصار نام متهمین و تار کردن تصویر آنها خبر آن اعلام می شد.
ماهیت رسانه میلی و روزنامه کیهان برای همه مردم ایران مشخص است به گونه ای که اگر اعلام کنند آب از کوه پایین می آید ملت می گویند دروغ است و احتمالا آب از کوه بالا می رود.

📌کانون صنفی معلمان خوزستان هر گونه اتهام زنی علیه فعالان خوشنام فرهنگی و بازداشت آنها را به شدت محکوم مینماید و اعلام می دارد از همه توان خود در رفع ظلم وارد شده به این عزیزان بهره خواهد برد.

کانون صنفی معلمان خوزستان

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

منبع

تصویر بیانیه