بیانیه کانون صنفی معلمان البرز و فعالان صنفی معلمان کرج در محکومیت رفتار ددمنشانه و غیر انسانی نیروهای امنیتی یاسوج با آقای دکتر علی‌حسن بهامین

تشکل صادر کننده: کانون صنفی معلمان خوزستان

تاریخ صدور: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

 «راكِبُ الظُّلمِ يُدرِكُهُ البَوارُ»

سوارِ مركب ستم، نيستى را دريابد (نابود گردد) ( غرر الحكم )

نیروهای امنیتی یاسوج در روز پنجم اردیبهشت ۱۴۰۱ روزی سیاه را برای خود رقم زده و در روز روشن و در مقابل چشمان همۀ رهگذران و درمقابل چشمان دختر این معلم و استاد مطالبه گرِ حق طلبِ قانونمدار، چندین نفر، با لباس شخصی به صورتی بسیار تهاجمی و وحشیانه به استاد بهامین حمله کرده و با زور دستبند به دستان معلمی زدند که فقط خواهان اجرای قانون و عدالت برای احقاق حقوق جامعۀ معلمان و دانش آموزان بوده است. این لکه ننگ بر پیشانی آمرین و عاملین نیروهای امنیتی یاسوج باقی ماند و در تاریخ ماندگار و ثبت شد.

کانون صنفی معلمان البرز و فعالان فرهنگی استان البرز این رفتار ددمنشانه و غیر انسانی نیروهای امنیتی یاسوج را محکوم می نماید و این رفتار را مصداق بارز آدم ربایی می داند.

کانون صنفی معلمان البرز به حاکمیت هشدار می دهد. این گونه برخوردهای نابخردانه نیروهای لباس شخصی نه تنها خوراک مناسبی برای رسانه های خارجی بوده است بلکه باعث آبروزی برای حاکمیت در تمامی محافل بین المللی گردیده است.
👈 پیشنهاد به تمام کانونها و انجمن ها و سازمانها و سایر تشکلها و شورای هماهنگی تشکلهای صنفی معلمان کشور این است که خواهان تشکیل دادگاهی صالح در این قضیه و قضایای مشابه باشند. همچنین یکپارچه و متحد، اجرای اصل ۱۶۵ قانون اساسی ( برگزاری علنی جلسۀ دادگاه) و اجرای اصل ۵۷۰ قانون مجازات اسلامی را با محاکمۀ آمرین و عاملین این فاجعۀ ملی در یک دادگاه بی طرف عملیاتی بنمایند.
در تجمعات روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت، تشکیل دادگاه درخواست همۀ اقشار و تشکلهای صنفی بوده و محور روشنگری تجمعات اعتراضی معلمان قرار گیرد.
در پایان طبق فیلم های پخش شده در فضای مجازی، خوشحالیم که فرهنگیان مطالبه گر با حضور و اتحاد پولادین در مقابل درب قرارگاه فتح سپاه یاسوج حضور یافته و موجبات آزادی این فرهنگی عدالتخواه را فراهم کردند.

کانون صنفی معلمان البرز

فعالان صنفی معلمان البرز

منبع

تصویر بیانیه