بیانیه کانون صنفی فرهنگیان یزد در رابطه با هفته معلم، فراخوان اخیر شورای هماهنگی و وقایع تاسف بار، خشونت زا و قانون شکنانه با کنشگران صنفی فرهنگیان در روز یازدهم اردیبهشت ۱۴۰۱

تشکل صادر کننده: کانون صنفی فرهنگیان یزد

تاریخ صدور: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱

به نام خداوند جان و خرد

به مناسبت گرامی‌داشت روز ملی معلم و هفته بزرگداشت مقام و جایگاه والای انسانسازش که پیام آور محبت و دانایی و خردورزی و بشارت دهنده آزادی و آگاهیست از حاکمیت و دولت تقاضا داریم با تمکین خواسته‌های قانونی فرهنگیان معترض و فهیم کشور هر چه سریعتر با اجرای کامل قوانین مربوط به حقوق حقه بازنشستگان و شاغلان فرهنگی، بزرگداشت هفته و روز مقام معلم را معنی دار نمایند.

وظیفه خود می‌دانیم از کلیه همکاران بزرگوار و فهیم یزد و سراسر کشور که در تجمع با شکوه روز یازدهم اردیبهشت فعالانه شرکت کردند، قدردانی و تشکر نمائیم.

این جمع فرهیخته از همکاران سالهاست مشعل حق طلبی و مطالبه گری را همچنان روشن نگاه داشته و با پافشاری بر رفع تبعیض‌های ناروا و پرداخت حقوق عادلانه و متناسب با دست پرورده‌های خود در دیگر ارگانهای دولتی به ویژه وکلا و وزرا یک بار دیگر موجبات تقویت تشکلهای های صنفی و شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران را که جز ارتقاء شان و منزلت معلم واجرای قانون اساسی و قوانین مجلس در رابطه با جایگاه ویژه آموزش و پرورش و معلمان و دانش‌آموزان خواستی ندارند را فراهم نمودند.

از تمام مسئولان آموزش و پرورش و نیروهای اطلاعاتی، امنیتی، انتطامی و قضایی که در بسیاری از شهرها با حمایت از جریان مطالبه‌گری فرهنگیان کشور و تمکین از اصول قانون اساسی، زمینه‌ساز اجرای اصول ۲۶ و ۲۷ قانون اساسی و برگزاری تجمعات سالم و بدون تنش حق خواهان شدند، تشکر می‌کنیم اما اقدامات خودسرانه و ضد بشری معدودی از عوامل امنیتی در برخی از شهرها که با شکستن حرمت معلمان، به ولی‌نعمتان خود خشونت روا داشتند را به شدت محکوم نموده و از مدیران بالادستی و ارشد نظام درخواست برخورد پیشگیرانه و متنبهانه با عوامل خودسر و خشونت‌طلب را داریم.

قطعا معلمان بزرگوار در انجام وظیفه شکوفایی کودکان و نوجوانان و جوانان این مرز و بوم نزد خداوند متعال و مردم عزیز ایران و وجدان خود روسپیدند، که مظلومانه و در بدترین شرایط اقتصادی و تنگنای دولت ساخته زندگی خود، باجان ودل تلاش کرده و می‌کنند و از مال و جان خود مایه گذاشته‌اند و بهترین نتایج ممکن را در آموزش و پرورش جگر گوشه های ملت ارائه داده‌اند.

در پایان از حاکمیت و قوای سه‌گانه به ویژه دولتمردان تقاضای اکید داریم که:

۱. فرهنگیان بازداشت شده و زندانی مدافع حقوق معلمان کشور را هر چه سریعتر آزاد نمایند.

۲. با تمکین از اصول قانون اساسی و اجرای قوانین موضوعه در امر آموزش و پرورش ، زمینه پرداخت حقوق عادلانه بین کارمندان دولت و فرهنگیان شاغل و بازنشسته و ارتقای شأن و منزلت مادی و معنوی فرهنگیان و فرصت ترقی و توسعه کشور و رفاه عمومی را فراهم نمایند و نه در حرف بلکه در عمل ثابت نمایند که پشتیبان فرهنگ و معلمان می‌باشند.

کانون صنفی فرهنگیان یزد
سیزدهم اردیبهشت سال ۱۴۰۱

منبع

تصویر بیانیه