بیانیه کانون صنفی فرهنگیان گیلان پیرامون خشونت علیه دکتر احسان اله اسدی و محاکمه او و صفر رمضانی

تشکل صادر کننده: کانون صنفی فرهنگیان گیلان

تاریخ صدور: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

به نام خداوند جان و خرد
در دو تجمع ۱۱ اردیبهشت و ۲۲ اردیبهشت که با سرکوب و دستگیری بسیاری از کنشگران صنفی کشور مواجه شدیم متاسفانه در استان گیلان هم خط سرکوب به قصد برهم زدن تجمع به صور مختلف در دستور کار قرار گرفت.
در تجمع ۱۱ اردیبهشت در شهر رشت با استقرار گسترده نیروهای امنیتی مانع برگزاری تجمع معلمان شدند. در شهرهای لاهیجان و به ویژه لنگرود علاوه بر مانع تراشی در برگزاری تجمع، همکاران صنفی مورد خشونت و اهانت بسیار قرار گرفتند. یک روز قبل از تجمع ۱۱ اردیبهشت آقایان دکتر اسدی و هنرمند گرامی صفر رمضانی ملقب به عمو صفر پیش از تجمع در پلیس امنیت بازداشت شدند تا برای روز تجمع حضور نداشته باشند. در تجمع ۲۲ اردیبهشت هم در جلوی آموزش و پرورش لنگرود این دو عزیز را دستگیر کردند که قرار است روز یکشنبه ۱ خرداد این دو‌ فعال صنفی در شعبه سوم بازپرسی دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان لنگرود محاکمه شوند. نکته تاسف بار و درد آور اینجاست که دکتر اسدی این چهره محبوب و دوست داشتنی لنگرود در حضور همکاران حاضر در تجمع با فحاشی، توهین، الفاظ رکیک و ضرب و جرح بسیار دستگیر شدند.
کانون صنفی فرهنگیان گیلان ضمن محکوم کردن برخوردهای خشونت بار و اهانت آمیز با تجمع قانونی، مسالمت آمیز و مطالبه گرایانه ی معلمان، هشدار می دهد که این روش های منقرض، درمان درد نیست. ارعاب و تهدید، پاک کردن صورت مسئله است نه حل مسئله. این روش تنها گرهی بر گره های پیشین می افزاید.
کانون صنفی فرهنگیان گیلان ضمن حمایت از همکاران صنفی آقایان دکتر اسدی و عمو صفر و انتظار منع تعقیب آنها،امیدوار است مقامات دادگستری لنگرود با بررسی دقیق عوامل حمله به اجتماع معلمان و به ویژه ضرب و جرح همراه با اهانت دکتر اسدی، مانع از ظهور و بروز این اتفاقات تلخ در آینده گردند.

کانون صنفی فرهنگیان گیلان

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

منبع

تصویر بیانیه