بیانیه کانون صنفی فرهنگیان گیلان، در اعتراض به احکام صادره برای معلمان دلسوز، زهرا صیاد دلشاد، فریبا انامی، عزیز قاسم زاده، محمودصدیقی پور، انوش عادلی و منصور سرافراز

تشکل صادر کننده: کانون صنفی فرهنگیان گیلان

تاریخ صدور: ۲۸ تیر ۱۴۰۲

بیانیه کانون صنفی فرهنگیان گیلان، در اعتراض به احکام صادره برای معلمان دلسوز، #زهرا_صیاد_دلشاد، #فریبا_انامی، #عزیز_قاسم_زاده، #محمود_صدیقی_پور، #انوش_عادلی و #منصور_سرافراز


به‌نام خداوند جان و خرد

معلمانی که از جان و مال، از آسایش و آرامش خود و خانواده‌های‌شان برای بهبود شرایط کار و زندگی معلمان، بهبود وضعیت آموزش و پرورش کشور و بهبود وضعیت تحصیلی فرزندان محروم جامعه مایه می‌گذارند.

«سنگ  خارا گشت و زان خو برنگشت
ریگ شد کز وی نروید هیچ کشت»

– نزول کیفیت و استفاده کالایی آموزش در مدارس کشور، خفگی اندیشگی اصحاب فرهنگ و هنر، دهلیز نُه توی مشقت زیستن، فریاد نسل‌های فسرده در راه، علائم بالینی مدیریت ناکارآمد به‌ویژه در عرصه آموزش و پرورش است.

– معلمان، این برزگران دشت بیداری و روشنایی، متعلمان را به استقبال آفتاب دانایی و هنر خوب زیستن دعوت می‌کنند و این خوشایند ذائقه تمامیت‌خواهان و خویشاوندسالاران، با رویکرد تعدی و تبختر، نیست.

– در #گیلان نیز همانند بسیاری از استان‌های کشور کنشگران صنفی و معلمان دلسوزی چون زهرا صیاد دلشاد، فریبا انامی، عزیز قاسم زاده، محمود صدیقی‌پور و انوش عادلي به جای  تشویق و تقدیر، به انتساب  اتهامات بی‌شمار و صدور احکام  ناعادلانه چون بازنشستگی اجباری، انفصال، اخراج از کار و زندان مواجه‌اند.

– هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات کارمندان آموزش و پرورش گیلان، بر مبنای کدام پایه حقوقی، تضییع حقوق بدیهی و امنیت شغلی کارمندان خویش را نشانه رفته‌است ؟!

– کانون صنفی فرهنگیان گیلان ضمن اعتراض، خواهان پایان دادن به این نوع عملکرد، و برقراری آرامش و امنیت شغلی و روانی در جامعه ی فرهنگیان است‌.

کانون صنفی فرهنگیان گیلان
۱۴۰۲/۰۴/۲۸

منبع

تصویر بیانیه