بیانیه کانون صنفی فرهنگیان خمینی شهر

تشکل صادر کننده: کانون صنفی فرهنگیان خمینی شهر

تاریخ صدور: ۲۲ آبان ۱۳۹۷

به نام خداوند جان و خرد 

همکاران عزیز درود بر شما 

🔹امروز سه شنبه ۲۲ آبان ماه ۹۷ روز باشکوهی در فعالیت های صنفی فرهنگیان کشور بود .

همکاران سراسر کشور در پاسخ به دعوت شورای هماهنگی فرهنگیان کشور در مدارس تحصن کردند و به این وسیله اعتراض خود نسبت به شرایط حاکم بر آموزش و پرورش کشور را نشان دادند .

در شهرستان خمینی شهر استقبال بی نظیری از دعوت شورای هماهنگی بعمل آمد و حدود ۵۵ مدرسه ( ۱۳ دبیرستان و هنرستان پسرانه و ۱۱ دخترانه ، ۱۹ مدرسه راهنمایی پسرانه  و ۴ دخترانه و ۸ مدرسه ابتدایی ) به تحصن پیوستند و کاملاً مسالمت آمیز و دموکراتیک اعتراض خود را نشان دادند .

نکته مهم در این تحصن این بود که همکاران فرهنگی در همه مقاطع در کمال آرامش خواسته های خود را مطرح کردند . و هیچ گونه تنشی بوجود نیامد .

 تحصن همکاران در روز چهارشنبه ۲۳ آبان ۹۷ نیز ادامه پیدا کرده و در آخرین ساعت آموزشی روز چهارشنبه به پایان می رسد و پس از آن نماینده های منتخب فرهنگیان در سراسر کشور آماده گفتگو با دستگاه های مرتبط هستند تا با تبادل نظر و گفت و شنود در فضایی کاملا صمیمانه و مسئولانه به راه حلی منطقی برای حل مشکلات و رفع دغدغه های همکاران فرهنگی برسند .

بدیهی است بسیاری از خواسته های همکاران فرهنگی مشمول زمان طولانی نمی شود و دستگاه های مرتبط می توانند در زمان کوتاهی بسیاری از این خواسته ها را عملی کرده و جامعه فرهنگيان را امیدوار به ادامه همکاری کنند .

از فرماندار محترم شهرستان خمینی شهر تشکر می کنیم که با متانت تمام پای صحبت همکاران فرهنگی نشستند .

در پایان از همه همکاران عزیزمان که متوليان اصلی فرهنگ سازی کشور هستند تشکر کرده و به آنها اطمینان می دهیم که راه مسالمت آمیزی که انتخاب کرده اید نتیجه بخش خواهد بود.

منبع

تصویر بیانیه