بیانیه کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز در اعتراض به تبدیل مدارس دولتی به هیات امنایی


تشکل صادر کننده: کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز

تاریخ صدور: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲


همکاران گرامی، اولیا محترم و دانش‌آموزان عزیز !

در جلسه‌ای که خرداد ماه امسال، مدیریت اداره آموزش و پرورش الیگودرز با کارشناسان داشته، اظهار نموده که قصد دارند یکی دیگر از مدارس متوسطه دوم را به هیات امنایی تبدیل نمایند.

کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز با استناد به اصل ۳۰ قانون اساسی این اظهار و اقدام را بی‌توجهی به قانون می‌داند. اصل ۳۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران:

(دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه‌ی ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم‌سازد و وسایل تحصیلات عالی را تا سر حد خودکفایی کشور به‌طور رایگان گسترش دهد).

کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز، از این مدیریت اداره انتظار دارد در تصمیم خود تجدیدنظر نموده و تلاش نماید تا شرایط بهتری جهت آموزش در مدارس عادی ایجاد شود، به‌گونه‌ای که شرایط این مدارس هم در سطح مدارس سمپاد، نمونه، شاهد و هیات امنایی قرار گیرد.

اگر چه تصمیمات سال‌های اخیر وزارت مبنی بر طبقاتی‌شدن آموزش، باعث گردیده که فرزندان طبقه فرودست جامعه از آموزش مطلوب محروم شده و شکاف طبقاتی به صورت مداوم گسترده‌تر شود.

بدیهی است، این‌امر باعث گسترش فقر،  گسست طبقاتی و  ناامنی‌های اجتماعی خواهدشد.

ما ضمن اعتراض به این موارد، از وزیر  آموزش و پرورش انتظار داریم که برنامه‌ای جهت برچیده‌شدن مدارس طبقاتی _به‌مرور زمان_ داشته‌باشند تا در آینده شاهد رفع تبعیض و برقراری عدالت آموزشی باشیم.

از همه‌ی همکاران گرامی، اولیا محترم و دانش‌آموزان عزیز هم انتظار داریم از پرداخت هر مبلغی تحت عنوان شهریه در همه مدارس دولتی خودداری نمایند.

در پایان اعلام می‌کنیم  آموزش رایگان حق مسلم همه دانش آموزان است. 

کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز
‌۱۴۰۲/۳/۲۷

منبع

تصویر بیانیه