بیانیه کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز در مورد حکم باز خرید خدمت و اخراج آقای محمد حبیبی

تشکل صادر کننده: کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز

تاریخ صدور: ۲۶ مهر ۱۴۰۰

معلمان ارجمند، دانش آموزان گرامی و اولیاء محترم

آقای محمد حبیبی عضو کانون صنفی معلمان تهران در سال های گذشته به اتهام عضویت در این کانون توسط دادگاه انقلاب به بیش از هفت سال حبس محکوم شدند ( این حکم در حالی صادر شد که پروانه فعالیت این کانون در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور صادر شده و طی استعلام کانون فوق از معاون حقوقی رئیس جمهور، مجددا در پاسخ نامه تاکید شده بود که کانون های صنفی با استناد به اصل ۲۶ قانون اساسی، قانونی هستند.

آقای محمد حبیبی بعد از تحمل ۳ سال زندان مورد عفو قرار گرفته و آزاد شدند.

با توجه به تبصره ۳ ماده ۲۵ قانون مجازات اسلامی در صورت عفو زندانی سوءسابقه موجود برای متهم پاک می شود و نمی تواند منبعی برای اعلام اتهام مجدد باشد.

در کمال ناباوری در روزهای اخیر شاهد آن بودیم که از طرف هیات رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش با استناد به همان اتهامات رای به بازخرید خدمت و اخراج ایشان صادر شد.

کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز این اقدام را شدیدا محکوم نموده و اعلام می نماید که این نوع برخورد با فعالان صنفی آن هم در چهارچوب وزارتخانه، باعث جریحه دار شدن افکار عمومی جامعه فرهنگیان خواهد شد.

لذا از دیوان عالی عدالت اداری و قضات شریف آن در خواست می کنیم این رای ظالمانه را نقض و زمینه بازگشت به کار آقای محمد حبیبی را فراهم نمایند.

منتظریم تا جامعه فرهنگیان و فعالان صنفی احساس کنند که هنوز هم جایگاهی برای داد خواهی آن ها وجود دارد.

کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز

منبع

تصویر بیانیه