بیانیه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران در محکومیت بازداشت محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران (تهران)

تشکل صادر کننده: بیانیه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

تاریخ صدور: ۱۶ فروردین ۱۴۰۲

#محمد_حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران (تهران) و یکی از شاخص‌ترین فعالان صنفی فرهنگیان صبح چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۲ در محل تدریس در شهریار توسط نیروهای وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی بازداشت شد.

 مدارک و شواهد نشان می‌دهد که نامبرده توسط چهار نفر از نیروهای وزارت اطلاعات غرب استان تهران در مدرسه و با حکم قضایی بازپرسی شهید مقدسی اوین به اتهام “تبلیغ علیه نظام” و “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور” دستگیر و سپس جهت تفتیش منزل به خانهاش ریختند و با فحاشی، تهدید و ضرب و شتم نسبت به ایشان و همسر محترم شان، وی را به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل کردند.

قابل ذکر است که با استناد به قسمت موخر ماده ۴ قانون آئین دادرسی کیفری ورود به حریم خصوصی افراد نباید به گونه ای باشد که به حیثیت اشخاص آسیب وارد شود حال آنکه با ورود به مدرسه به حیثیت شغلی این معلم شریف لطمه وارد شده است. متاسفانه نیروها امنیتی حکومت اسلامی پا را فراتر گذاشته و با یورش به منزل آقای حبیبی موجب سلب آسایش خانوادگی ایشان نیز شده‌اند.

ضمنا طبق محتوای اصل ۳۹ قانون اساسی هتک حرمت و حیثیت کسی که به موجب قانون، بازداشت، دستگیر، زندان و یا تبعید می‌شود به هر صورت ممنوع و مستوجب مجازات است که متاسفانه این مهم توسط نیروهای نادان اطلاعاتی حکومت اسلامی رعایت نشده و مقام قضایی صادر کننده حکم بازداشت آقای حبیبی در قبال رفتار نادرست و عملکرد خلاف قانون اساسی نیروهای امنیتی با نامبرده و خانواده‌ی محترم ایشان مسئول است و باید به این رفتار متخلفانه نیروهای اطلاعاتی نیز رسیدگی نماید.

#شورای_هماهنگی_تشکلهای_صنفی_فرهنگیان_ایران ضمن محکوم کردن دستگیری و بازداشت این فعال صنفی و کنشگر راستین مطالبات جامعه فرهنگیان، خواهان آزادی هر چه سریع‌تر ایشان و تمامی مطالبه‌گران راه آزادی و برابری می‌باشد.

#جای_معلم_دانش_آموز_زندان_نیست
#زن_زندگی_آزادی

منبع

تصویر بیانیه