بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، در خصوص وضعیت بحرانی محمدعلی زحمتکش در چهاردهمین روز اعتصاب غذا

تشکل صادر کننده: شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

تاریخ صدور: ۲۱ تیر ۱۴۰۱

به‌نام خداوند جان و خرد

محمدعلی زحمتکش بازنشسته ‎ی آموزش و پرورش شیراز و از فعالان صنفی معلمان ایران است. ایشان تمام سال‎های خدمت خود را صرف روشنگری در آموزش و پرورش کرده است و در دوران بازنشستگی با وجود محکوم شدن به حبس تعزیری به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به مقامات»، همچنان در راه رسیدن به خواسته‎های برحق فرهنگیان از هیچ کوششی فروگذارنکرده است.

اکنون با گذشت بیش از دو ماه از بازداشت مجدد این فعال صنفی، ایشان در اعتراض به روند بازداشت شدن غیرقانونی در زندان عادل‎آباد شیراز، با وجود مشکلات زمینه‎ای، مجبور به اعتصاب غذا شده است. وضعیت جسمی آقای زحمتکش در پانزدهمین روز اعتصاب غذا وخیم گزارش شده است. لازم به تاکید و ابراز نگرانی است که ایشان از سه روز پیش قدرت تکلم خود را از دست داده و دچار افت شدید فشار خون شده است.

شورای هماهنگی تشکل‎های صنفی فرهنگیان ایران، ضمن ابراز نگرانی شدید از وضعیت سلامت رو به وخامت این عضو انجمن صنفی معلمان فارس، خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط‌ #محمدعلیزحمتکش و دیگر فعالان دربند است. نیز این شورا یادآور می‎شود که عواقب هرگونه خطرات جانی برای این فعال صنفی زندانی، متوجه مسئولان قضایی و حفظ سلامت زندانی به عهده مسئولین قضایی است.

شورای هماهنگی تشکل‎های صنفی فرهنگیان با تاکید، مجددا به مقامات، نهادهای امنیتی، دولت، مجلس و قوه‎ی ‌قضاییه هشدار می‎دهد که با تهدید، احضار، پرونده سازی‎ها و زندان، جنبش معلمان به محاق نخواهد رفت؛ همچنان که معلمان بارها نشان داده‌اند برای احقاق حقوق خود و دانش‌آموزان آماده پرداخت هر نوع هزینه‎ای هستند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران
۲۱ تیرماه ۱۴۰۱

منبع

تصویر بیانیه