بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در اعتراض به سرکوب بازنشستگان در ۱۹ و ۲۱ آبان

تشکل صادر کننده: شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران 

تاریخ صدور: ۲۵ آبان ۱۳۹۸

هفته گذشته و در روزهای یکشنبه 19 آبان و 21 آبان بازنشستگان فهیم کشور در یک تجمع از پیش اعلام شده حضور یافتند تا خواسته ها و مطالبات صنفی و معیشتی را به گوش صاحبان قدرت برسانند اما در اقدامی سرکوبگرانه نیروهای امنیتی و انتظامی به تجمع حمله نموده و مانع شکل گیری تجمع شدند. با وجود این بازنشستگان شریف در هر دو روز توانستند با ایجاد هسته های اولیه از حلقه های به هم فشرده نیروهای امنیتی و نظامی عبور کنند و برای لحظاتی تجمع خود را شکل دهند.

در حالی تجمع بازنشستگان با مشت آهنین سرکوب گردید که این سرمایه های عظیم کشور چیزی جز حداقل حقوق خود نمی خواهند آنها رفته بودند تا به دولتیان و مجلیسان و در یک کلام به کل حاکمیت بگویند این بازنشستگان همان هایی هستند که سی سال بهترین دوران عمر خود را در راه ساختن این جامعه صرف نموده اند حالا چه شده است که برای اجرای قانون مصوب خودتان باید به اجبار به خیابان بیایند و دادخواهی کنند؟ چرا این عزیزان برای حداقل حقوق خود باید دست به تجمع و تحصن بزنند؟ 

چرا قانون مدیریت خدمات کشوری را اجرا نمی کنید؟ چرا به این عزیزان خدمات بیمه پایه کارآمد و رایگان ارایه نمی دهید؟ مگر این موارد از وظایف حاکمیتی محسوب نمی گردد؟ 

تا دیروز برای افکار عمومی این سوال مطرح بود که این همه لشگرکشی برای سرکوب خواسته ای بدیهی چه معنا دارد؟

اما امروز و با توجه تصمیم حاکمیت برای گرانی بنزین و تحمیل فقر و فلاکت بیشتر به زحمتکشان جامعه می توان انگیزه های صاحبان قدرت را در ارتباط با سرکوب حرکت مسالمت آمیز بازنشستگان درک نمود. 

حاکمیت با مشت آهنین روزهای یکشنبه و سه شنبه تجمع بازنشستگان را سرکوب نمود تا زمینه های اجرای سیاست ریاضتی خود به فرهنگیان شاغل و بازنشسته و آحاد مردم را فراهم نماید.

 حالا بازنشستگان چون اکثریت مردم ایران با افزایش قیمت ها ناشی از گرانی بنزین بیش از پیش به زیر خط فقر پرتاب شده اند و مرگ خاموش آنان سرعت گرفته است.

آری اینبار مقام های ارشد حاکمیت و نظام اراده کرده بودند که با حمله به تجمع بازنشستگان زمینه های مطالبه گری را در روزهای بعدی از بین ببرند اما بازنشستگان در سال های اخیر نشان داده اند که آنان بازایستادگان هستند و حاضر نیستند تن به ظلم و ذلت بدهند. 

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران ضمن حمایت از مطالبات بر حق بازنشستگان تعرض و حمله حاکمیت به تجمع مسالمت آمیز این عزیزان را نشانه آشکار سرکوب معیشت و زندگی مردم می داند و از تمام مطالبات این قشر عظیم و عزیز حمایت می کند. شورای هماهنگی معتقد است سیاست های ضد معیشتی و ضد زندگی که روزانه بر جامعه تحمیل می گردد بر زندگی این قشر شریف تاثیرات مخربی به جای خواهد گذاشت و به مسولان ارشد نظام نسبت به عواقب این همه ستم هشدار جدی می دهد.

*پی‌نوشت : زمان نگارش این بیانیه 24 آبان،اولین روز افزایش قیمت بنزین، است و هنوز خبری از سرکوب و کشتار معترضان منتشر نشده بود و بیانیه با توجه به وقایع روز اول و برای اعتراض به سرکوب بازنشستگان  تنظیم شده است.

  قرار بود بیانیه پس از تصویب نهایی در روز 25 آبان منتشر گردد اما متاسفانه اینترنت همان روز قطع شد.

به زودی شورای هماهنگی مواضع خود را در قبال حوادث دو هفته اخیر منتشر خواهد نمود.

منبع

تصویر بیانیه