بیانیه انجمن صنفی معلمان فارس در محکومیت حادثه مرگ مشکوک دانش‌ آموزی از زرین‌ دشت فارس

تشکل صادر کننده: انجمن صنفی فرهنگیان اسلام آباد غرب

تاریخ صدور: ۲۷ شهریور ۱۴۰۱

بار دیگر حادثه‌ای هولناک گریبان دانش‌آموزی از شهرستان زرین‌دشت فارس را گرفت. عمق این فاجعه آنچنان دردناک است که قلب هر انسانی را به درد می آورد. دانش‌آموزی که به اجبار، کودک کار شد و مخارج یک خانواه را با دستان کوچک خود به عهده داشت.

او پس از‌ آنکه مورد تعرض و آزار جنسی توسط صاحب کارش و دو نفر دیگر قرار گرفت تصمیم به علنی کردن ماجرا می‌گیرد اما پس از آن ناپدید شده و چند روز بعد جسد بی جان او پیدا می شود.

 وقایع تلخی مانند تجاوز جنسی بیانگر فساد گسترده در جامعه‌ای است که ادعای تربیت اسلامی مردم را دارد، اما تکرار چنین فجایعی بین کودکان نشانه‌ی نبودِ قوانین محکمی در راستای دفاع از حقوق کودکان و همچنین بیانگر شکست فاحش تربیت اسلامی است.

اگر هر بار که چنین اتفاقهایی برای کودکان این سرزمین رخ دهد، قاطعانه با قاتل و متجاوز برخورد شود، دیگر کسی جرات ارتکاب این گونه اعمال شنیع را ندارد.

انجمن صنفی معلمان فارس ضمن محکومیت شدید تعرض و قتل دانش‌آموز زرین‌دشتی، از مسئولان امر تقاضا دارد با قاطعیت بیشتری با چنین وقایعی برخورد کنند و هر چه سریعتر عاملان تجاوز و احتمالا قتل به دست عدالت سپرده شوند تا شاید مرهمی بر دل داغدار خانواده‌ی مقتول و جامعه‌ی فرهنگیان باشد‌ و از تکرار چنین حوادث تلخ و ناگواری جلوگیری شود

#انجمن_صنفی_معلمان_فارس

منبع

تصویر بیانیه