بیانیه انجمن صنفی معلمان فارس در محکومیت معلم متجاوز جعفر دانش

تشکل صادر کننده: انجمن صنفی معلمان کردستان / دیواندره

تاریخ صدور:۱ مرداد ۱۴۰۱

انتشار خبری مبنی بر آزارجنسی یک معلم نما به نام جعفر دانش به ۱۸ دانش آموز ابتدایی این روزها در رسانه های خبری و شبکه های مجازی بازتاب بسیاری داشته، که به محض مطلع شدن آموزش و پروش خراسان جنوبی و سپس دادگاه این شهرستان اقداماتی سطحی انجام گرفته و این شخص متجاوز در حکمی ناباورانه به ۵ سال حبس و دو سال عدم سکونت در این شهرستان محکوم شد.

این روزها از این دست خبرهای دردآور زیاد می شنویم که رسانه های داخلی هم منکر آن نمی شوند.

📌رئیس نیروی انتظامی فلان شهر با همکارش رابطه داشت !
📌مسئول بسیج یک شهرستان دیگر متجاوز شناخته شد!
و هزاران مورد دیگر که رسانه ای نشده.

حجم زیاد این نوع اعمال منافی عفت و شرع و قانون باعث نگرانی شهروندان یک کشور ۸۰ میلیونی شده که متاسفانه دادگاه های فرمایشی یا برای شخص متجاوز ۴ شاهد در حین ارتکاب جرم می خواهند ( که در اسلام همچنین قانونی وجود ندارد) و شخص خاطی از بند عدالت به همین سادگی فرار می کند یا نهایت به چند سال زندان بدون هیچ محدودیت و ممنوعیتی محکوم می شود، در حالیکه ما در همین دادگاه ها شاهد محکومیت ۷ سال زندان برای بانویی به جرم پیدا بودن موهای سر بودیم.

چه کسی یا چه کسانی باید جوابگوی وحشت شهروندانی تحت عنوان خانواده باشند ؟
احکام عادلانه قرار است چه زمان اجرا شود؟

📌آیا جای خالی سند ۲۰۳۰ و اجرای آن برای آگاهی و آموزش معلمان و دانش آموزان در اینجا حس نمی شود ؟
آنجا که معلمی دلسوز دانش آموزان و مخالف با طبقاتی شدن آموزش به نام #اسماعیلعبدی به جرم درک و فهم به ۵ سال و ۷ سال زندان پیاپی محکوم می شود و سالهاست در زندان به سر می برد. یا در همین نزدیکی خودمان معلم اگاه #مهدیفتحی به جرم افشاگری به ۸ سال زندان محکوم می شود و هم اکنون در زندان عادل آباد شیراز دوران محکومیت خود را می گذراند. ولی نامعلم هایی مانند#جعفر_دانش فقط ۵ سال حبس تعزیری می گیرند آن هم با شکایت های متعدد شاکی خصوصی
چه باید کرد؟

اخراج از کار فقط برای امثال #محمدحبیبی و #رسولبداقی ا ست ؟
اگر #جعفر_ابراهیمی در زندان نبود راهکارهای سازنده ی او برای آموزش بهتر و جلوگیری از چنین وقایعی حتما کارساز می شد.

آیا حکم کسی که آینده ۱۸ دختر بچه این مملکت را زیر سوال برده و در حقیقت نابود کرده و ضربه روحی و جسمی بر آنها و خانواده هایشان وارد کرده فقط همین است؟ آن هم یک معلم که وظیفه اش تربیت و پرورش و شکوفایی نسل جوان این مرز و بوم است.

انجمن صنفی معلمان فارس ضمن طرد این معلم از جامعه فرهنگیان خواستار اخراج و اشد مجازات برای این شخص متجاوز می باشد
و همچنین قوه قضا را ارجاع می دهد به درک موقعیت پرسنل نیروی انتظامی، سپاه، بسیج، آموزش و پرورش و هر ارگان دیگری که به جای صیانت و حفاظت از شهروندان این کشور خود ناقض حقوق شهروندان شوند و با توجه به موقعیت حاد آنان در جامعه خواستار رسیدگی صحیح و بدون چشم پوشی به چنین پرونده هایی است.
باشد که این مهم باعث دلگرمی و اعتماد بیشتر مردم به ارگانهای دولتی شود.

انجمن صنفی معلمان فارس

۱ مردادماه ۱۴۰۱

منبع

تصویر بیانیه