بیانیه انجمن صنفی معلمان فارس در محکومیت بازداشت ایرج رهنما

تشکل صادر کننده: انجمن صنفی معلمان فارس

تاریخ صدور: ۹ خرداد ۱۴۰۱

🔸 به دنبال بازداشت‌های خودسرانه و غیرقانونی، آقای ایرج رهنما نایب رییس انجمن صنفی معلمان فارس دستگیر شد. وی که از اخلاق‌مدارترین و متین‌ترین فعالان صنفی فارس است در حالی دستگیر شد که هنوز سایر معلمان بازداشتی ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ آزاد نشده‌اند.

🔸 اگر چه تاریخ نشان داده که چنین برخوردهایی باعث خاموشی ندای حق طلبی نمی‌شود؛ به نظر می‌رسد مسئولین به هیچ عنوان قصد گفتگو با نمایندگان جنبش حق طلبی و احقاق حقوق معلمان را ندارد و سعی می‌نماید با برخوردهای خشن و دستگیری‌های بی‌دلیل و غیر‌قانونی، روز به روز عرصه را بر فعالان صنفی تنگ‌تر کند. بدون شک این قبیل رفتارهای غیرقانونی حاکی از درس نگرفتن مسئولین از تاریخ است.

🔸 انجمن صنفی معلمان فارس ضمن محکومیت شدید دستگیری ایرج رهنما، خواستار آزادی بی قید و شرط وی و عذرخواهی از ایشان و خانواده‌ی محترمشان است. همچنین اعلام می‌داریم بازداشت‌های اخیر معلمان در سراسر کشور را محکوم می‌کنیم و با آخرین توان از تمامی معلمان دربند دفاع می‌کنیم و روند بازداشت‌ها و بازجویی‌های فعالان صنفی را غیرقانونی و مخالف با نص صریح قانون اساسی و مدنی می‌دانیم و خواهان پایان دادن و توقف پرونده سازی علیه فعالان صنفی هستیم.

انجمن صنفی معلمان فارس

منبع

تصویر بیانیه