بیانیه انجمن صنفی فرهنگیان اسلام آباد غرب

تشکل صادر کننده: انجمن صنفی فرهنگیان اسلام آباد غرب

تاریخ صدور: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

به نام خداوند بخشنده و مهربان

معلمان پیشروان و پیشقراولان خرد و اندیشه، خداوندگاران علم و ادب و هنر که به خاطر تعالی و توسعه کشور خویش که وابسته به تعلیم و تربیت دانش آموزانی است قانونمند، مجهز به علم روز وآماده برای ترقی و توسعه همه جانبه کشور، در طی سال ها خدمت خویش از فرزندان خود، از رفاه خانواده خود، از تمایلات و خواسته ها و انتظارات خانواده خویش گذشته، تا آنچه را برای آن با خود و خدای خود عهد بسته اند جامه عمل بپوشاند.
در این راه پر سنگلاخ و دشوار چه سختی ها دیده اند، چه تلخی ها چشیده اند، چه کمبودها و تبعیض ها و تحقیرها دیده اند، اما باز ادامه داده اند تا فرزندان این خاک را لایق این خاک تربیت و تعلیم نمایند.
وظیفه معلمی تربیت دانش آموزان و نسلی است قانونمند در چهار چوب قانون که اهم آن قانون اساسی است. معلمان در طول سال‌های پس از انقلاب در تمامی عرصه ها حضور خویش را اعلام نموده و با اطمینان مدعی اند که بی حضور آنان دوام و بقا انقلاب و نظام غیر ممکن بوده و هست.
در صحنه های ملی و مذهبی، در انتخابات مختلف و در تمامی فراخوان ها و تجمعاتی که بزرگان نظام امر نموده اند، خانواده بزرگ معلمان و دانش آموزان پیشانی سترگ و باشکوه این جریانات بوده اند.
اگر جناح چپ و راست، اگر جناح اصولگرا و اصلاح طلب عزتی یافته و سوار بر اسب مراد و حکمرانی و کامروایی شده اند، همه مرهون و مدیون خیل عظیم فرهنگیان بوده اند، فرهنگیان فراموش شده ای که بارها با قلم و قدم خویش یار و یاور بوده اند و در فردای پیروزی فراموش شدگانی در ذهن و ضمیر و قاموس به کرسی و قدرت رسید گان.
معلمان آگاه و نیک اندیشی که دغدغه آنان دغدغه آحاد جامعه است و هیچگاه خود را تافته جدا بافته از هموطنان ندانسته و نخواهند دانست، مدتهاست به قانون شکنی مدعیان قانون در زمینه آموزش و پرورش بر طبق اصول پذیرفته شده قانون اساسی معترض بوده و بارها داد خویش را فریاد زده اند. بارها از مجاری رسمی و اداری خواسته های خویش را بیان نموده اند، اما آنچه دیده و شنیده اند، امروز و فردای این دولت و آن دولت، این مجلس و آن مجلس و این وزیر و آن وزیر و کاغذ بازی این نهاد و آن نهاد بوده است، و لاجرم چاره ای برای مطالبه گری قانونی معلمان نبود جز اینکه خیابان را برای مطالبات خویش برگزینند، تجمعات و تحصنات فرهنگیان که کاملا صنفی و منبعث از اصول قانون اساسی است شد میعادگاه معلمانی که خواهان اجرای دقیق قانون اساسی در امر آموزش و پرورش هستند.
انتظار جامعه بزرگ فرهنگیان از مسئولان عالی مقام دولت، وزارت، مجلس و… اعتنا به خواسته های بحقی بود که ابراز می نمودند که بی شک اجرای این مطالبات باعث رفاه مالی و معنوی تمام ایرانیان سرفراز از جمله خانواده خود مسوولان از صدر تا ذیل می شد.
اما با کمال تاسف نه تنها دستگیر معلمان نشدند بلکه اقدام به دستگیری معلمین عضو کانون ها و انجمن های صنفی معلمان در تمام نقاط کشور نمودند و چه وقیحانه و تلخ است، بازداشت و برخورد خشونت بار قانون خواهان، توسط مدعیان و ضابطین قانون شکن.

انجمن صنفی فرهنگیان اسلام آبادغرب به نمایندگی از جامعه بزرگ فرهنگیان این شهرستان ضمن محکوم نمودن هر نوع برخورد قهری و خشونت آمیز و احضار و بازداشت فعالان صنفی سراسر کشور، خواهان توقف احضار آقایان #علیصادقی و #خان‌عزیزاسماعیلی از فعالان صنفی کرمانشاه و اسلام آبادغرب بوده و از دستگاه قضایی کشور و استان خواهان توجه به این خواسته فرهنگیان می باشد.

انجمن صنفی فرهنگیان اسلام‌آبادغرب

منبع

تصویر بیانیه