بیانیه‌ی خانه فرهنگیان ایران پیرامون موضوع مسمومیت سریالی دانش آموزان

تشکل صادر کننده: خانه فرهنگیان ایران

تاریخ صدور:  ۱۱ اسفند ۱۴۰۱

بیانیه‌ی خانه فرهنگیان ایران پیرامون موضوع مسمومیت سریالی دانش آموزان

 اعضای خانه فرهنگیان ایران و هیأت تحریریه

   ملت شریف ایران؛ درود

 اکنون پس از گذشت حدود ۵ماه از اعتراضات سراسری که با قتل حکومتی #مهسا_امینی آغاز شد همچنان مردم با قامتی استوار به کسی اجازه نداده‌اند دست به تحریف و یا مصادره این جنبش اجتماعی بزند.

 حکومت که با تتمه طرفدارانش سعی داشته به هر روشی اعم از نمایش خیابانی، زندان، آدم ربایی، ضرب و شتم، ارعاب و… مردم جان به لب رسیده را وادار به سکوت و خانه نشینی کند در آخرین اقدام خون دست به ترور بیولوژیک کودکان(دانش‌آموزآن) زده است.

خانه فرهنگیان ایران ضمن تشکر از تمام تشکل‌ها، گروه‌ها و کنشگران که با دقت، حساسیت و احساس مسئولیت موضوع را دنبال می‌کنند؛ از همگان می‌خواهد موضوع را مانند تمام این مدت با حساسیت پیگیری کنند و با رسیدن به یک جمع‌بندی پاسخی درخور به این #تروریسم_دولتی بدهند.

 پاسخگویی شخص آیت‌الله خامنه‌ای به مردم نسبت به موضوع مسمومیت دانش‌آموزان اولین خواسته ماست که در صورت برآورده نشدن فرضیه‌ی حکومتی بودن این ترور قطعی خواهد شد.

جمهوری اسلامی که به بن‌بست مقبولیت و مشروعیت رسیده همچون مستبدان تاریخ سعی می‌کند از اعتراضات سراسری بعدی پیشگیری کند. هدف قرار دادن مدارس دخترانه اقدامی کینه‌توزانه علیه شعار مترقی #زن_زندگی_آزادی است. بدیهی است که مسئولیت تمام اتفاقات با شخص رهبر و نهادهای امنیتی و نظامی تحت امر ایشان است.

تلاش‌های واهی تبهکاران حکومتی برای عادی کردن شرایط، فقط ریختن دومینوی سقوط را تندتر می‌کند و ما را به یقین رسانیده که حکومت برای تمامی حوزه‌ها از جمله اقتصاد، سیاست داخلی و خارجی، امنیت و… هیچ برنامه ریزی ندارد و درحال تکرار اقدامات خود و دیکتاتور دمشق علیه معترضان ایران‌زمین است.

منبع

تصویر بیانیه