بیانیه‌ انجمن صنفی معلمان کردستان (سقز و زیویه) برای فاجعه‌ متروپل آبادان

تشکل صادر کننده: انجمن صنفی معلمان کردستان (سقز و زیویه)

تاریخ صدور: ۶ خرداد ۱۴۰۱

به نام خداوند جان و خرد

«آنقدر عزا بر سرمان ریخته اند که فرصتِ زاری نداریم»

در آستانه‌ی سالروز آزادی خرمشهر، فاجعه‌ای دیگر مردم این منطقه، در شهرستان آبادان را داغدار کرد و بار دیگر به یادمان آورد، آن‌چه پس از ویرانی به انتظارش هستیم، نه «آبادانی»، بلکه «ویرانیِ» دوباره است.

▪️فاجعه‌ی #متروپل در #آبادان، یادآور هزاران حادثه‌ی دردناک دیگر است که با سر سوزنی عقلانیت و تدبیر و مدیریت صحیح، قابل پیشگیری بودند. همین امروز در استان کردستان، همه روزه منتظر فروریختن مجتمع‌های تجاری‌ هستیم که در شهرستان‌های بانه، مریوان و سقز به صورت غیر اصولی ساخته شده‌اند. ساختمان‌هایی که قرار بود توسعه اقتصادی به دنبال داشته باشند، استان ما را چندین قدم به عقب برگرداندند و علاوه بر این هراس فرو ریختن آنها به کابوس خانواده‌هایی تبدیل شده که عزیزانشان برای یافتن لقمه‌ای نان در آنجا مشغول به کارند، هستند.

🔲 مدیران و تصمیم‌گیران کشور ما به جای این که به فکر راهی اصولی برای پیشگیری فجایعی از این دست باشند، ترجیح می‌دهند با پرونده سازی برای کسانی که دغدغه‌ی آبادانی کشور را دارند صدای ایشان را ساکت نگه دارند. معلمان در اهواز، بهبهان، بوشهر و سایر شهرهای این منطقه همواره ندای حق طلبی سردادند و صدایشان شنیده نشد. بدیهی است که وقتی صدای معلمان سرکوب شود، صدای امثال «عبدالباقی»ها و نتیجه‌ی اعمال آنها جامعه را به عزا می‌نشاند.
همین امروز صدا و سیما به طور مرتب در حال انتشار گزارش‌هایی نخ‌نما در خصوص معلمان و کارگران است. آقایان #اسکندرلطفی، #مسعودنیکخواه ، #شعبانمحمدی، #رسولبداقی، #جعفر ابراهیمی، #محمدحبیبی معلمان دلسوز، و آقای #رضاشهابی و سایر دوستانشان که فعالین کارگری متعهدی هستند در زندان به سر می‌برند و با اتهامات واهی رو به رو هستند.
🔳 از مسئولین می‌پرسیم اگر بودجه‌ای که صرف سرکوب جنبش مسالمت آمیز و قانونی معلمان و کارگران می‌کنید برای توسعه اقتصادی خوزستان و کردستان هزینه می‌کردید چه می‌شد؟

▪️ انجمن صنفی معلمان کردستان (سقز و زیویه)، نهایت همدردی خود را با خانواده جانباختگان فاجعه #متروپل_آبادان ابراز کرده و خواهان رسیدگی دقیق به این رویداد تلخ است.

▪️ #انجمنصنفیمعلمان_کردستان (سقز و زیویه)

ششم خرداد ۱۴۰۱

منبع

تصویر بیانیه