بیانیه‌ی انجمن صفی معلمان کردستان در حمایت از جنبش زن، زندگی، آزادی و اعتراض به بازداشت معلمان

بیانیه‌ی انجمن صفی معلمان کردستان (سقز و زیویه، دیواندره، سنندج ‌و کلاترزان، بیجار، مریوان‌ و سروآباد) در رابطه با بازداشت غیرقانونی همکارانمان در شهرهای بیجار و سنندج

به نام خداوند جان و خرد

هموطنان و همشهریان فهیم و دانا
همکاران عزیز و فرهنگیان گرامی
همچنان کە آگاهید اعتراضات مردم به قتل ژینا(مهسا)امینی، توسط گشت ارشاد، در سراسر ایران گسترش یافته است. اعتراضاتی کە در اصل ناشی از انباشت دهەها پایمال شدن حقوق شهروندان برای حق حیات آزاد بودە و مردم حالا خواهان بازپس‌گیری آن حقوق پایمال شدە و دست‌یابی بە آزادی می‌باشند. اعتراض، اعتصاب، تحصن و تجمع حق قانونی مردم است و یکی از نشانه‌های دموکراسی است اما جریانات تندرو و ارتجاعی بدون توجه به خواسته‌های مردم تجمعات مسالمت‌آمیز و قانونی و بدور از هر گونه خشونت را بوسیله‌ی نیروهای خودسر و آتش به اختیار به خشونت می‌کشانند و با بی‌رحمی تمام خون جوانان ما را در جای‌جای ایران بخصوص در مناطق کردنشین فدای منش نادادپرورانە حکومت‌داری خود می‌کنند. اگرچه مرگ ژینا امینی باعث شعله‌ور شدن این اعتراضات و رمز رستاخیز سراسری در روزهای اخیر شده اما نارضایتی مردم از شرایط موجود به بیش از چهار دهه حکمرانی نادرست حکومت کە توام با (اختلاس،دزدی، فساد، بی مدیریتی، بی برنامگی مدیران) بی‌توجهی به حقوق زنان و همه‌ی قشرهای جامعه است، برمی‌گردد.
این روش حکمرانی کە در ضدیت با اصول قانون اساسی است مردم را بر آن داشته که بیش از گذشته بر اعتراضات خود بیافزایند و خواهان بازپس‌گیری حقوق پایمال شده‌ی خود زیر لوای شعار “زن، زندگی، آزادی” باشند. متاسفانە در همه جای ایران بخصوص در کردستان بصورتی غیر قانونی و بی‌رحمانه و بدون لحاظ کردن منافع عمومی ملت ایران دست بەسرکوب و خشونت عریان زدەاند. نیروی نظامی و انتظامی که وظیفه‌ی آنان حفظ امنیت جامعه و تأمین امنیت جان شهروندان است بدون توجه به این اصل حیاتی کە کسانی که در خیابان‌ها کشته می‌شوند خواهر، برادر ، فامیل آنها و شهروند این مرز و بوم است! تنها با پیروی از فرمان آمران بالادستی مردم را مورد اثابت گلوله قرار می‌دهند. در مقام معلم از این نیروها می‌خواهیم تا دیر نشده و بیش از این دستشان بە خون جوانان وطن آغشتە نشدە دست از قتل و خونریزی بردارند و به آغوش جامعه بازگردند.
در پی شعله‌ور شدن این اعتراضات با پرچمداری زنان و دختران جان بە لب رسیدە در ایران و بخصوص کردستان چند نفر از همکاران حق‌طلب و دلسوز ما در شهرهای بیجار و سنندج توسط نیروهای امنیتی بازداشت و روانه زندان شده‌اند.
آقای جعفر ولدخانی و خانم لیلاعباسی از همکاران دلسوز و خوش ذوق بیجار که عضو هیأت مدیره انجمن صنفی معلمان بیجار می‌باشند و همچنین آقای رضا شریفه از همکاران بازنشسته سنندج که سالیان دراز عمر خود را صرف خدمت صادقانه به فرزندان این کشور نمودند به طور غیرقانونی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند. انجمن صنفی معلمان کردستان ضمن حمایت و همراهی با اعتراضات مدنی و مردمی در روزهای اخیر به حاکمیت هشدار می‌دهد دست از تقابل با مردم بردارد و بیش از این مسیر سرکوب را در پیش نگیرد بلکه به قانون بازگردد و به آن تمکین کند و از خودکامگی و قتل بی‌رحمانه جوانان دست بردارد و بیش از این باعث شعله‌ور شدن خشم و نفرت عمومی نگردد که در صورت بی توجهی به خواسته‌ها طوفان خشم و نفرت مردم همه را با خود خواهد برد و دیگر راه بازگشتی نخواهند داشت. انجمن صنفی معلمان کردستان خواهان آزادی بدون قید و شرط همکاران بازداشتی، خانم لیلاعباسی، آقایان جعفرولدخانی و رضاشریفه و همه‌ی کسانی که در روزهای اخیر بازداشت شده‌اند می‌باشد و در صورت عدم توجه به خواسته‌های برحق مردم در این شرایط سخت و بحرانی از روش‌های قانونی دیگری جهت دفاع از همکاران خود استفاده می‌نماید.

انجمن صنفی معلمان کردستان اعلام می‌دارد قطع اینترنت و برخورد خصمانه با ملت راه به جایی نخواهد برد و با قطعیت مانند گذشته از حقوق مصرح ملت دفاع کرده و در کنار مردم به خشم آمده خواهد ایستاد و موکداً می‌خواهیم تا دیر نشده ساختار حکومتی را اصلاح، همه معترضان بازداشتی را آزاد و بانیان وضع موجود بە دست عدالت سپردە شوند.

انجمن صنفی معلمان کردستان (سقز و زیویه، دیواندره، سنندج‌ و کلاترزان، بیجار، مریوان ‌و سروآباد)
١ مهر ماه ١٤٠١

منبع

دریافت تصویر بیانیه