اطلاعیه شماره یک (پیرو بیانیه بیست و سوم آبان ماه ) شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران در حمایت از حمید رحمتی

تشکل صادر کننده: شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران 

تاریخ صدور: ۲۵ آبان ۱۳۹۸

به نام خداوند جان و خرد

معلمان، دانش آموزان و اولیای محترم 

 حمید رحمتی معلم آگاهی، که فقط به خاطر مخالفت با مدارس پولی، مدارس بی کیفیت، زندگی زیرخط فقر  و اعتراض به زندانی شدن همکاران و هم اندیشان خود، سال گذشته  در محوطه ی آموزش و پرورش شهرستان شهرضا ، آرام و بی صدا، چند روزی تحصن کرده و

 به دنبال آن  ریاست  شعبه ی ۱۰۳ دادگاه شهرضا کرامت پارسافر ایشان را به ۳۶ ماه زندان، ۷۴ ضربه شلاق، پرداخت ۲۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال جریمه نقدی و تبعید به نائین محکوم  و در ۱۹ آبان ۹۸  وی را راهی زندان دستگرد اصفهان کرده است‌.

 همانطور که متخصصین علم حقوق و انسانهای خردمند می دانند، و اصل ۲۷ قانون اساسی اعتراض را حق مردم می داند، این حکم کاملا ظالمانه است. هر وجدان بیدار و بی غرضی می داند،که حکم صادر شده با اتهامات انتسابی ، هیچ تناسبی ندارد. 

از این رو حمید رحمتی چاره ای جز اعتصاب غذای خشک برای رهایی از این بیداد نداشته و مدت ۷ روز است، که در زندان لب به آب و غذا نزده است.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران، بنا به قول مسئولین از حمید رحمتی درخواست تبدیل اعتصاب غذای خشک به اعتصاب غذای تر ( ادامه ی اعتصاب با نوشیدن آب) دارد. ما امیدواریم پیگیری های امروز نمایندگان شورا در استان اصفهان به نتیجه برسد و این معلم زندانی به خواسته خود رسیده آزاد شود در غیر اینصورت به زودی نمایندگان شورای هماهنگی از سراسر کشور برای پیگیری وضعیت ایشان راهی استان اصفهان و شهرضا خواهند شد.

شورا از همکاران سراسر کشور درخواست می نماید با گرفتن عکس و ویدیو و انتشار در رسانه ها، از این معلم زندانی حمایت و با خانواده وی، همراهی و ابراز همدردی نموده، و هم صدا باشورای هماهنگی و تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران، خواهان رسیدگی به خواسته های این معلم غیرتمند شوند‌ و شورای هماهنگی را  در راستای راه اندازی و پیوستن به کمپین نجات جان حمید رحمتی همراهی نمایند.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران به قوای سه گانه ی نظام جمهوری اسلامی و وزارت آموزش پرورش  یاد آوری می کند حمید رحمتی فردی بسیار زحمتکش، قانونمند، آگاه، دلسوز، میهن دوست ، متخصص در تعلیم و تربیت با ۳۰ سال سابقه ی خدمت شریف معلمی ، فروتن و بسیار با ایمان و مصمم است. از این رو هر گونه پیشامد ناگوار ی را محتمل دانسته ،پیشا پیش اعلام می کند، که بی توجهی به خواست وی عواقب جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت. همچنین به آمران پیدا و پنهان این حکم ، صادر کنندگان این حکم ظالمانه و مجربان آن تذکر می دهد، هرگونه عواقب ناگوار ناشی از بی توجهی به خواست حمید رحمتی غیر قابل بخشش خواهد بود‌.

شورای هماهنگی تشکلهای فرهنگیان ایران

۲۵ آبان ماه ۱۳۹۸

منبع

تصویر بیانیه